לא ינוכה?

הפרקליטות תתנגד לשחרורו של אולמרט

בעקבות ניסיונו של אולמרט להעביר לעורך דינו מסמכים מבלי שנבדקו בידי שב"ס הפרקליטות צפויה להתנגד לשחרורו המוקדם של ראש הממשלה לשעבר לאחר ניכוי שליש (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אולמרט במעשיהו (צילום: אבי דישי, פלאש 90)

אולמרט מסתבך? פרקליטות המדינה צפויה להתנגד בוועדת השחרורים להענקת שחרור מוקדם לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. הפרקליטות צפויה להתנגד בין השאר בשל פרשת המסמכים - החשד שאולמרט העביר מתוך הכלא מסמכים מסווגים לעורך דינו - גם אם אין מדובר בעבירה פלילית.

אולמרט שמרצה 27 חודשי מאסר בכלא מעשיהו בשל עבירות שוחד, קבלת דבר במרמה ושיבוש הליכי משפט, אמור להשתחרר מהכלא בקיץ 2018 אם עונשו לא יקוצר בשליש. הדיון בוועדת השחרורים בעניינו אמור להתקיים בעוד כשבועיים. לפני כחודשיים דחה הנשיא ראובן ריבלין את בקשת החנינה של ראש הממשלה לשעבר.

לקראת הדיון הצפוי בוועדת השחרורים הוגשה לוועדה חוות דעת של שב"ס על התנהלותו של אולמרט. אותה חוות דעת הייתה חיובית, ונאמר בה שהאסיר התנהג היטב, השתתף בסדנאות טיפוליות ועד כה לא נרשמו אירועים חריגים בתקופת המאסר שלו. יחד עם זאת הופיעה בחוות הדעת הסתייגות על אולמרט, שהסכים לבחון את התנהלותו – אך לא הודה במיוחס לו.

לפני כשבועיים נאסר על פרקליטתו של אהוד אולמרט, עו"ד שני אילוז, להיפגש עמו בכלא מעשיהו. זאת בעקבות החשד כי אולמרט העביר מסמכים מסווגים לעורך דין אחר שעמו נפגש בנוגע להוצאת ספרו הביוגרפי, מבלי להעבירם כנדרש לממונה על הביטחון במשרד הביטחון. בעקבות האירוע הורה הממונה על הביטחון במשרד הביטחון לחקור את העניין ועירב בנושא את גורמי המודיעין של שירות בתי הסוהר. בשב"ס החליטו לשלול ממנו כעונש חופשות מהכלא ושימוש בטלפון הציבורי שבאגף.

פרקליטי אולמרט מסרו אז בתגובה להחלטת שב"ס: "מר אולמרט מעולם לא הכניס לבית הכלא מסמך מסווג כלשהו, שמקורו באמ"ן, במוסד, בשב"כ, בוועדה לאנרגיה אטומית, או של גורם רשמי במדינת ישראל שמוסמך לסווג מסמכים כ'סודיים' או 'סודיים ביותר'. מעולם מסמך כזה לא היה ברשותו של מר אולמרט בבית הכלא ומעולם גם לא הוצא על ידו. "לצערנו, מדובר בניסיון נלעג שקרי ושערורייתי להפוך את מר אולמרט למי שכביכול עסק באיסוף מסמכים מסווגים ורגישים. זהו ניסיון מעורר קבס ובוז".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר