מנכ"לית לבתי הדין

ועדת החוקה תתכנס, החרדים חוששים

ועדת החוקה של הכנסת תתכנס היום לדון בתקנות הדיינים אשר מבקשות לאשר למינוי של אישה לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים. החשש: סלומינסקי חזר לראשות הוועדה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ אורי מקלב (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

ועדת החוקה של הכנסת תתכנס היום (שלישי) לדון בתקנות הדיינים אשר מבקשות לאשר למינוי של אישה לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים.

החשש במפלגות החרדיות הוא מפני חזרתו של יו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלומינסקי לפעילות, כאשר מצד אחד הינו איש הבית היהודי אשר יתכן ויתמכו בתקנות אלו, מאידך אין לדעת כיצד ינהג בשלב זה לאור לחץ חברי הכנסת החרדים.

חברי הכנסת החרדים ובראשם ח"כ אורי מקלב פעלו בשבעות האחרונים בכדי להגיע להבנות אך חברי הוועדה התעקשו על התהליך.

התקנות צפויות לעלות להצבעה מחר, בתום הדיון, זאת לאחר שאת הדיון הקודם פוצץ ח"כ אורי מקלב ובכך מנע את ההצבעה עד להבנות מול חברי הכנסת החרדים אשר טוענים מצידם כי זהו הפרה בוטה של ההסכמים הקאולציוניים עליהם חתמו בתחילת הקדנציה.

הסיפור החל כאשר עורכת דין מארגוני הנשים אשר מנויה נפסל, עתרה לבית המשפט וזה ביקש ממערכת בתי הדין להשיב מדוע הם מסרבים למנות אישה לשמש כמנכ"לית בתי הדין. הם מצדם טענו כי התקנות המצורפות לחוק אינם מאפשרות להם למנותה, בית המשפט הורה כי יש לשנות את החוק וכך הגיעו התקנות לפתח וועדת החוקה של הכנסת.

חברי הכנסת החרדים מתנגדים לתקנות אלו כפי שהסביר בעבר ח"כ אורי מקלב ל"כיכר השבת" כי תפקיד זה אינו רק פעולות אדמנסטרביות של מנכ"ל משרד אלא יש בהם עניינים הלכתיים ובשל כך יש למנות אך ורק תלמיד חכם שמוכשר לדינות או לשמש כרב עיר.

"השאלה אינה אם אישה יכולה להתמודד אלא על זכותה של מערכת בתי הדין לקבוע את דרישותיה. סדרי הדין בבתי הדין הם הרבה יותר בפן ההלכתי. ההלכה שזורה בסדרי הדין. רק לא מזמן דובר על סנקציות של סרבני גט. זה עניין הלכתי – מנהל בתי הדין קובע הרכבים בתיקים מיוחדים. מי שלא מתמצא עלול לקבוע הרכבים שגויים. מנהל בתי הדין שלא יהיה לו ידע ושפה הלכתית מובהקת יגרום לאנדרלמוסיה", דברי ח"כ אורי מקלב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר