האקדח המעשן?

צעירה אמריקנית הדליפה מסמכים מודיעיניים: "רוסיה הפעילה האקרים לעיוות הבחירות לנשיאות"

הסערה שאינה נרגעת בארה"ב, בהקשר לטענות על התערבות רוסית פלילית למען טראמפ בבחירות לנשיאות, מקבלת טוויסט מעניין שעשוי להוות אימות לחשדות הכבדים (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ריאליטי לי ווינר (צילומסך: מתוך פייסבוק)

כתב אישום הוגש הלילה (שלישי) על ידי מחלקת המשפטים האמריקנית נגד ריאליטי לי ווינר, עובדת שהועסקה בסוכנות לביטחון לאומי (ה-NSA), בגין הדלפת מסמכים מסווגים בעניין פרשת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב.

ווינר נעצרה לפני ארבעה ימים לאחר שהדליפה את המסמכים שמוגדרים כסודיים ביותר ממתקן ממשלתי במדינת ג'ורג'יה לאתר החדשות The Intercept. ההאשמתה היא בעבירה של הוצאת חומר מסווג. המסמכים המדוברים הם ניתוח עדכני של הסוכנות על ניסיונות פריצה ממושכים מצד האקרים רוסים למערכת הצבעה בבחירות.

כתב האישום הוגש נגד הצעירה שעה לאחר פרסום המסמכים שמתארים באופן ספציפי את פעולות הרוסים. גורם רשמי בארה"ב אישר את אמינותם של המסמכים שהודלפו לאתר החדשות.

במסמכים שהיא הדליפה נכתב במפורש את שנטען כל העת ומסעיר בחודשים האחרונים את ממשל טראמפ: רוסיה עמדה מאחורי מתקפות סייבר על תוכנת מחשב ששימשה להצבעות באזרחים בבחירות האחרונות ומאחורי הפצת מיילים לעשרות גורמים במערכת הבחירות במטרה לגנוב מידע אישי.

טראמפ מתייחס לחשדות. ארכיון (צילום: הבית הלבן)

"סוכנויות הביון האמריקניות סבורות כי הרוסים ניסו לחדור למערכת רישום הבוחרים ולהכפיש את שמה של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון", דווח בתקשורת האמריקנית.

ריאליטי פעלה בתחכום, כששינתה את תאריך התפוגה של רמת הסיווג הגבוהה למסמכים הללו שנקבע ל-5 במאי 2042 (בעוד 25 שנים) - ל-5 במאי 2017. הניתוח המפורט של הסוכנות לא ציין אם ניסיונות הפריצה נחלו הצלחה או השפיעו בפועל בקלפיות, אך מעלה אפשרות סבירה כי הרוסים ניסו לפרוץ לתוכנה ששולטת על מערכות הצבעה מקומיות.

"מטרות הקרמלין היו חתירה נגד האמון הציבורי בדמוקרטיה, השפלתה של קלינטון ופגיעה בסיכוייה לזכות בבחירות", כתבו אנשי הסוכנות בניתוח הממצאים מהמידע המודיעיני המסווג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר