מנסים להרגיע

הבוקר שאחרי: מתיחות עזה בכפר קאסם

כוחות הביטחון בודקים עדיין את הרכבים הנכנסים לכפר קאסם לאחר לילה של מהומות בהם נהרג אחד המפגינים שנורה על ידי המאבטח האזרחי של תחנת המשטרה בעיר (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ניידת שרופה, ממראות המהומות (צילום: באדיבות המצלם)

בבוקר שאחרי העימותים הקשים בין תושבים לכוחות משטרה בעיר שבמהלכם נהרג מחמוד טהא מחמוד טהא בן 27 הוצבו שוטרים וניידות משטרה בכניסה לכפר קאסם. נהגים נבדקו לפני שהורשו להיכנס כשהמתיחות בין המשטרה לתושבים עדיין בעיצומה.

האירועים החלו כאשר מעט לפני חצות עיכבו שוטרים את תושב העיר בכניסה אליה, לבדיקת רישיונות. על פי המשטרה, התברר כי הוא דרוש לחקירה וביקשו לעצור אותו, אך הוא התנגד למעצר ותקף את השוטרים. כ-50 איש הצליחו לחלץ אותו לכמה רגעים מידיהם. הכוח המשטרתי הצליח להשתלט על החשוד אך החל לספוג מטחי אבנים לעברו ולעבר ניידת המשטרה. השוטרים עצרו מתפרע נוסף ויצאו מהעיר עם שני החשודים.

בהמשך התגודדו מאות מתפרעים בכניסה לעיר וסביב נקודת המשטרה בבניין העירייה. הם החלו ליידות אבנים לעבר נקודת המשטרה שבה שהו באותה עת שוטר ומאבטחים. במהלך ההתפרעות הוצתו שלוש ניידות. לבסוף היה זה דווקא המאבטח האזרחי בנקודת המשטרה שחש בסכנת חיים פתח באש לעבר המתפרעים. מוחמד טהא פונה לבית החולים בילינסון כשהוא פצוע באורח אנוש ומאוחר יותר נקבע מותו. במשטרה פתחו בחקירה לבירור נסיבות המוות.

במהלך הלילה קיים מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך הערכת מצב עם פיקוד מחוז מרכז. לאחר מכן נפגש עם חברי כנסת ערביים ועם ראש עיריית כפר קאסם, במסגרת מאמצי ההידברות עם הנהגת הציבור הערבי. במשטרה מציינים כי נקודת המשטרה לא הוצתה ונוכחות המשטרה בנקודה נמשכה באופן רצוף מתחילת האירוע. "משטרת ישראל רואה בחומרה את ההתפרעות שלוחת הרסן של פורעי חוק, ומודיעה כי ימוצה הדין עמם", נמסר.

בכפר קאסם אומרים כי המהומות פרצו גם על רקע גל הרציחות בעיר, בו נרצחו שישה בני אדם, שלא פוענח על ידי המשטרה שלטענתם לא עושה מספיק כדי למגר את הפשיעה בעיר. חברי ועדת המעקב של ערביי ישראל התכנסו בעקבות המהומות. הם קבעו כי תוכרז רגיעה בתנאי שהמשטרה תשחרר שני עצורים מההתפרעויות, תמסור את גופת ההרוג למשפחה ותוציא את כוחותיה מהעיר.

בתום הפגישה הוחלט על שביתה כללית במגזר הערבי שתחול מחר, ותכלול בתי ספר, עסקים ומקומות ציבוריים. עוד הוחלט על הפגנה ארצית שתתקיים בשבת בכפר קאסם, וחברי הוועדה דרשו להפסיק את עבודתו של מפקד תחנת המשטרה המקומית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר