מאבק חדש

שקד דורשת: דיוני הוועדה לבחירת שופטים ישודרו בתקשורת

שרת המשפטים מהבית היהודי, שמעוניינת לשנות את פניו של בית המשפט העליון ולהופכו לשמרני יותר, יוצאת לעימות חדש מול נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור (חוק ומשפט)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
השרה איילת שקד, אמש (צילום: Hadas Parush/Flash90)

העימות בין שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) לבין נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור הולך ומסתעף. הדיווח האחרון מהקרב העיקש הזה נוגע לדרישה חדשה של שקד שהדיון על שצפוי להתקיים בוועדה לבחירת שופטים ישודר בתקשורת.

הדיון המדובר עתיד לעסוק בשיטת ה'סניוריטי' לפיה הוותיק מבין השופטים הוא שמתמנה לנשיא בית המשפט העליון. שיטה זו מבטיחה את מינויה לתפקיד של השופטת אסתר חיות - שככל הנראה אינה לטעמה האידיאולוגי של שקד - לאחר פרישתה הקרובה של הנשיאה נאור.

עד כה התקיימו דיוני הוועדה בחשאי, ומשתתפים בה רק תשעת חבריה. נאור, שחוששת שבמהלך הדיון יתקפו חלק מהמשתתפים את מערכת המשפט ושתיכנס פוליטיזציה להליך הבחירה, מתנגדת לכך שהדיון העקרוני על הסניוריטי יהיה פתוח.

אלא שלפי הפרסום ב'ידיעות אחרונות', שקד שמכהנת כיו"ר הוועדה לבחירת שופטים הבהירה, שלא תכנס את הוועדה כל עוד נאור לא תסכים שהדיון יהיה פתוח.

אמש (שני), באירוע "משפטנים על הבר" בשוק מחנה יהודה בירושלים, דאגה איילת שקד להבהיר שמאבקיה אלו אינם אישיים, שהיא מחבבת את נאור ושהיא מעריכה את חיות. היא פשוט מעוניינת לשנות את בית המשפט העליון ולהופכו לשמרני יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר