"מוציאים דיבת גדולי ישראל רעה"

התסבוכת הגדולה: אלו העסקנים שהציפו את 'גזירת הגיוס'

שני העסקנים האחראיים לכל התסבוכת הגדולה אליה נקלעה היהדות החרדית בנושא "גזירת הגיוס" הינם הרבנים אהרון וואזנר ויצחק שטרן • פרופיל מיוחד, וגם - המתקפה של הח"כ החרדי (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שטרן, וואזנר ושכטר (באדיבות המצלם)

שני העסקנים המרכזיים האחראיים לכל התסבוכת הגדולה אליה נקלעה היהדות החרדית בארץ ובחו"ל בנושא חוק הגיוס הינם הרבנים אהרון וואזנר ויצחק שטרן.

גורמים בבתי גדולי הדור מאשימים את השניים בכך שגרמו להצגת מצג שווא מתוך אינטרסים כאלו ואחרים בפני גדולי הדור בישראל ובארצות הברית ובכך ניסו לזרוע מחלוקת ופירוד תוך התססת גדולי ראשי הישיבות כנגד הנהגת הדור ובניגוד מוחלט לעמדתם של ראשי וחברי מועצות גדולי וחכמי התורה בישראל.

חשיפת "כיכר השבת"

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", גיבש הרב אהרון וואזנר, נכדו של מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל ובנו של גאב"ד זכרון מאיר הגרח"מ וואזנר, משלחת של שלושה עסקנים לצדו יחד עם האדמו"ר מסטריקוב והרב יעקב שייע אנגלנדר.

המשלחת התקבלה בבתי האדמו"רים מגור, ויז'ניץ, טשרנוביל, רחמסטריווקא ועוד תוך שהם מציגים בפניהם קלסרים עבי כרס עם נתונים על בחורי ישיבות בני עדות המזרח מהפריפריה שנאלצו כביכול להתגייס בעל כורחם ועוד סיפורים מסמרי שיער.

שטרן, וואזנר ושכטר

לאחר תקופה התברר לגדולי הדור כי המשלחת הציגה בפניהם נתונים מעוותים והם איבדו את האמון בה. הגאון רבי חיים פרץ ברמן אף שוחח עם הרבי מסטריקוב שחזר בו ואמר "לא ידעתי ששיקרו אותי".

בשבוע האחרון עבר וואזנר לפעול ביתר שאת מעבר לים בניו יורק החרדית שם נחלו בתחילה הצלחה מסויימת. אל וואזנר הצטרף יצחק שטרן חסיד סאטמר המתגורר בויליאמסבורג.

בין היתר הם ביקרו אצל האדמו"רים מסקווירא, סקולען, פאפא, רחמסטריווקא, ויזניץ, וויען, באבוב-45, ראשי ישיבות לייקווד, רא"ב ווכטפויגל ראש ישיבת סאוט פאלסבורג, רבי אהרן שכטר ראש ישיבת חיים ברלין, והאדמו"ר מנובומינסק - נשיא מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' באמריקה.

הכינוס בסאטמר

וואזנר, המתגורר בירושלים, הינו חתנו של הרב פאדווא מלונדון ונחשב לבעל דעות קיצוניות. בשנה האחרונה הפך לפעיל מרכזי בסוגיית הגיוס והוא ניחון בכושר שכנוע והסברה אותו הוא מנצל למטרותיו.

שותפו למסע, יצחק שטרן, מכהן באופן רשמי כמגיד שיעור בישיבה קטנה של חסידי סאטמר בויליאמסבורג אך מעורב בקהילה במערכות ציבוריות שונות והינו מקורב לאדמו"ר מהרי"י מסאטמר.

שטרן פועל רבות במאבקים בנושאי צניעות ושמירה על טוהר המחנה ואף היה מעורב במאבק נגד הקמת העירוב בויליאמסבורג.

הכינוס בליקווד בו נאם יצחק שלמה בלוי

בשנים האחרונות מפעיל שטרן קרן מיוחדת המגייסת סכומים עצומים לקרן הנאבקת בגזירת הגיוס ושחוברות ההסברה שלה פורסמו בעבר ב"כיכר השבת" כאשר המטרה הינה ניהול מגביות למימון ההפגנות והמחאות בעניין גיוס בני הישיבות.

אל השניים הצטרפו העסקנים יוסף דוד שכטר, נכדו של הגאון רבי יעקב מאיר שכטר ממשפיעי חסידות ברסלב הנחשב לקנאי ואמש אף נאם בכינוס הסברה של חסידות סאטמר בויליאמסבורג, וכן יצחק שלמה בלוי, תושב בית שמש, אברך צעיר ונמרץ המצוי לדבריו בנתונים ומשתתף פעיל בכינוסי הסברה בארץ ובחו"ל כשהאחרון שבהם היה אמש בפני האברכים בליקווד.

בלוי אף שותף בכתיבת חוברות הסברה למען מטרות של פעילות נגד "גזירת הגיוס".

הכינוס בליקווד

אחד מחברי הכנסת של יהדות התורה, יוצא במתקפה חריפה - בשיחה עם "כיכר השבת" - ואומר כי "כואב הלב לראות אנשים שמעולם לא סייעו לעולם התורה, לארגוני הקירובז ולעם שבשדות עסוקים בשקרים ובדותות ובכזבים על גדולי ישראל, כאשר ההתבוללות בארה"ב היא נוראה ופגעי הטכנולוגיה הפילו רבבות מיהדות הגולה, הולכים אותם אנשים ומפיצים שקרים ובדותות נגד גדולי ישראל".

לדבריו: "כולם יודעים שגדולי ישראל, נשיאי ועד הישיבות, עוסקים בקירוב רבבות אלפי ישראל במוסדות הקירוב כמו החינוך העצמאי, מעיין החינוך התורני, לב לאחים ורשת הגנים העוסקים בקירוב בכל הפריפרייה ולומדים שם עשרות אלפי תלמידים.

שטרן, וואזנר ושכטר

"כל אלו העוסקים להשמיץ את גדולי ישראל ואת מפעלותיהם הם עושים זאת במטרה אחת! להוציא את דיבת גדולי ישראל רעה. כל מי ששומע לשלושת מועצות גדולי התורה ומתייצב לקבל את הפטור לא אירע לו דבר, כל אלו שהסתבכו זה בגלל שמרדו בדעתם של גדולי ישראל".

חבר הכנסת מוסיף ואומר כי "ועד הישיבות כמו ארגוני הקירוב של גדולי ישראל עוסקים יומם ולילה להגדיל תורה ולהאדירה ולהעצים את עולם התורה ופריחתו, מוציאי דיבת גדולי ישראל וארגוניהם רעה, הם משני המסורת העוסקים בהפגנות ובפקשווילים וחילול השם במקום הרמת קרן התורה והגדלת כבוד שמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר