פרטים חדשים

שיחת הצעקות של ליצמן ועסקני ההפגנות, והתערבות הרבי מויז'ניץ

פרטים חדשים על ניסיונות הקיצוניים לגייס לצידם באמצעות נתונים מפוברקים את גדולי ישראל: "ליצמן זרק את העסקנים מכל המדרגות" סיפרו גורמים המעורבים בפרשה. הרבי מויז'ניץ התערב (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
השר יעקב ליצמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בעיתון "המודיע" אמנם לא הופיעו מאמרים בעניין המאבק חוצה הימים בסוגיית הגיוס, והוא לא התייחס לעניין עצרת המחאה המאורגנת בימים אלו או לחלופת המכתבים בין ראשי הישיבות לגדולי ישראל בארץ בנושא, אולם מתברר כי מאחורי הקלעים דווקא מי שפעל במשבר באופן מיידי בכל כוחו הוא דווקא שר הבריאות יעקב ליצמן, נאמנו של מרן האדמו"ר מגור.

הכל החל כאשר משלחת של יוזמי ההפגנה הגיעה לפני מספר שבועות לגדולי האדמו"רים בארץ על מנת לנסות לשכנע אותם כי הגזירה עומדת בעינה וכי הצבא מגייס בכפייה תלמידי ישיבות בעיקר מבני עדות המזרח מישובי הפריפריה.
כפי שפורסם ב"כיכר השבת", הגיעו העסקנים אל מעונם של האדמו"רים מגור, ויז'ניץ טשרנוביל, רחמסטריווקא ועוד עם קלסרים בהם תיאורים כביכול של בחורי ישיבות ששלטונות הצבא גייסו ע"י "פיתויים שונים".

בשלב מסויים ביקשו העסקנים להיפגש עם השר יעקב ליצמן על מנת לרתום אותו למאבק אותו הם מנהלים. ליצמן שמע את טענותיהם ולדברי גורמים יודעי דבר "זרק אותם מכל המדרגות". השר ליצמן הבהיר להם כי הם "פועלים להתריס ולמרוד בגדולי הדור חברי מועצות גדולי וחכמי התורה והדבר לא בא בחשבון". "הנתונים שלכם שגויים ומעוותים ואין לי מה לדבר איתכם בנושא" הודיע השר ליצמן למשלחת בנחרצות.

ל"כיכר השבת" נודע כי השר ליצמן נפגש עם האדמו"ר מויז'ניץ לפני חג השבועות, כשהוא מרחיב לו בפרוטרוט על הנתונים השגויים שהוצגו בפניו ע"י המשלחת.

האדמו"ר השתכנע כי אכן המצב אינו כפי שטענו אותם עסקנים אינטרסנטים, והודיע לשר ליצמן כי יפעל בכל כוחו על מנת לשכנע את גדולי האדמורים בארה"ב שלא יפלו במלכודת ובניסיונות ההטעיה של אותם עסקנים.

בנוסף, פעל הרבי מויז׳ניץ אצל דודו הרבי מויז׳ניץ ממונסי, מזקני האדמו"רים בארצות הברית, על מנת להבהיר כי מדובר בגורמים בעלי אינטרס המציגים נתונים שאינם נכונים בעליל בעניין הגיוס על מנת ליצור מצג שווא של גזירה כביכול תוך שהעובדות שונות לחלוטין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר