פרסום סטנדרטי OUT – פרסום באינטרנט IN

אז מה נכנס תחת המטרייה של "פרסום באינטרנט" ומהן האפשרויות המרכזיות העומדות בפני בעלי העסקים, מקטנים עד גדולים? כל השאלות וכל התשובות עם עידן בן אור, יועץ ומרצה בנושאי קידום אתרים, שיווק דיגיטלי ומנכ"ל חברת ReGo (דיגיטל)

עידן בן אור | כיכר השבת |
כל מה שצריך לדעת על פרסום באינטרנט. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מזה שנים רבות שמזהים בתעשיית הפרסום מגמה ברורה של הסטת תקציבים מהמדיה הכתובה והטלוויזיה אל עבר הפרסום "החדש" – מדיה אינטרנטית.

אומנם קצת מצחיק לכנות את האינטרנט חדש, אבל כשמסתכלים על ההיסטוריה ועל העובדה שרק לפני כעשור הפרינט שלט ביותר מ50% מתקציבי הפרסום, מבינים שההתקדמות היא מטורפת.

בשנת 2016, הפרסום בדיגיטל היווה 30% מכלל תקציבי הפרסום (עלייה של 15% משנת 2015) והמגמה רק ממשיכה לעלות.

עם הגדילה באפיקי השיווק באינטרנט, גדל גם חוסר הוודאות של בעלי העסקים לגבי האפשרות (או האפשרויות) הטובה ביותר עבורם, ובד"כ השאלה ראשונה איתה מתחילים איתי שיחה היא "איפה כדאי לי להשקיע את תקציבי הפרסום שלי באינטרנט"?

אז מה נכנס תחת המטרייה של "פרסום באינטרנט" ומהן האפשרויות המרכזיות העומדות בפני בעלי העסקים, מקטנים עד גדולים?

פרסום באתרי תוכן גדולים

פרסום באתרי תוכן, בין אם מדובר בתוכן שיווקי או בבאנרים, הוא אחד מאפיקי השיווק הדיגטלי היעילים ביותר אם אתם יודעים לחבר בין המסר הנכון לקהל הגולשים הנמצא באתר.

יתרונות:

קהל בעל מאפיינים מדוייקים (אתרים הפונים לקהל דתי, ערבי, טבעוני וכו').
לא נדרשת מיומנות מיוחדת אל מנת לפרסם - איש קשר ישיר באתר.

חסרונות:

המחיר: אתרים עם קהל גדול אשר מפולח באופן איכותי גובים בהתאם.

פרסום בפייסבוק

כנראה שאין אדם בעולם המערבי שלא מכיר את פייסבוק או לפחות שמע עליה. מדובר ברשת חברתית עם למעלה ממיליארד וחצי מבקרים בכל חודש והיד עוד נטויה.

המודל הכלכלי של פייסבוק מבוסס על מתן שירותים חינמיים בתמורה להצגת פרסומות למשתמשים בשירות. איך נראית פרסומת בפייסבוק?

צילום המסך הזה לקוח מתוך הפיד הפרטי של הפייסבוק שלי, כמו שניתן לראות , הפרסומות שאני רואה מכוונות באופן ישיר לתחומי העניין שלי (כמי שמתעסק בשיווק דיגיטלי הפרסומות שמוצגות לי הן בתחום הSEO וגוגל אנליטיקס)

יתרונות:

1.הפרסום בגוגל מאפשר לנו להציג לגולש פרסומות גם בלי שהוא חיפש משהו באופן אקטיבי (בניגוד לפרסום ממומן בגוגל שנגיע אליו בהמשך).

כלומר, במידה ואנו משיקים מוצר חדש ורוצים להכניס אותו לתודעת הלקוחות או לחלופין "להמציא צורך", פרסום בפייסבוק יהווה כלי רב עוצמה.

2. פייסבוק מאפשרת לנו לטרגט את הקהל בו אנו מעוניים בעזרת פילוחים רבים ומגוונים. ניתן לפלח לפי תחומי עניין, אזורים, גילאים, סוג עבודה וכו'.

3. כולם (או כמעט כולם) נמצאים בפייסבוק.

חסרונות:

1. על אף אפשרויות הטרגוט המתקדמות, לעיתים קרובות הקהל אליו מגיעים הוא לא רלוונטי ואפילו מזוייף.

2. היות ומערכת הפרסום של פייסבוק קלה יחסית לתפעול, לעיתים בעל עסק שמנהל לעצמו את הקמפיין, לא מצליח להגיע לקהל הרלוונטי ומבזבז את כספו על קהל רחב מדי או לא רלוונטי לתחום העיסוק.

קידום אתרים אורגני

הגולש הישראלי מאוהב במנוע החיפוש של גוגל - מעל 95% מהגולשים יבחרו בו כאשר יצטרכו לחפש מידע, החל מדברים פשוטים כמו מזג אויר ועד לחדשות, שאלות מדעיות, הלכתיות ובעצם כל נושא שעולה על הדעת.

איך נזהה תוצאות אורגניות בגוגל?

קידום אתרים (או SEO – אופטימיזציה למנוע החיפוש)

הפעולות מבוצעות בכמה רמות:

1. אפיון האתר והתאמתו מבחינה טכנית למנועי חיפוש.

2. מחקר מילות מפתח על מנת לזהות את הביטויים הרלוונטים ביותר לקידום ואת כמות האנשים המחפשים אותם בכל חודש (ככל שהביטוי יותר מדוייק ויש לו נפח חיפושים יותר גדול כך הוא יהיה רלוונטי יותר).

3. מציאת נקודות חולשה וחוזקה מבחינה אורגנית אצל המתחרים (מחקר מתחרים).

4. בניית קישורים חיצוניים שיפנו אל האתר אותו אנו מקדמים.

יתרונות:

ברגע שמצליחים להתברג על מיקומים החשיפה היא בלתי מוגבלת, לא משלמים עבור כל כניסה לאתר.

לאחר תקופת קידום האתר הופך לנכס, הדומיין נהיה סמכותי בעיני גוגל ועמודים עתידיים שיעלו יתברגו בקלות יחסית על ביטויים נוספים.

חסרונות:

התהליך ארוך ולא ניתן לדעת בוודאות כמה זמן נדרש על מנת להגיע לתוצאות הרצויות.

חוסר יציבות – גוגל מבצעים שינויים אלגוריתמים באופן שוטף וגם אחרי שמצליחים להגיע ליעד יש להמשיך בפעולות הקידום על מנת לשמור עליו.

פרסום ממומן בגוגל

כפי שניתן לראות בתמונה למעלה, 4 התוצאות הראשונות (תלוי בתחרותיות הביטוי, עד 4 תוצאות) הן תוצאות ממומנות, כלומר אנשים שילמו למנוע החיפוש על מנת להופיע שם.

יתרונות:

1. מיידי - המודעות באויר תוך זמן קצר והתנועה מתחילה להגיע אל האתר / דף נחיתה.

2. מאפשר חקר שוק – בעלות יחסית נמוכה ניתן לקבל תובנות כיצד הלקוחות מגיבים למסרים מסויימים ואף לבדוק יעילות של ביטויים בקידום אורגני.

3. מאפשר פילוח מדוייק – ניתן לבחור על אילו ביטויי חיפוש יוצגו המודעות.

חסרונות:

1. מחיר – היות וגם המפרסמים יודעים שאין תחליף לגוגל, העלויות לקליק הן יחסית גבוהות ודורשות מעקב צמוד.

2. לא מאפשר "יצירת שוק חדש" – אם הקהל שלך לא מחפש את המוצר, יהיה קשה עד בלתי אפשרי להפוך את המודעות בגוגל לרלוונטיות.

3. המתחרים יכולים להזיק – תופעה של קליקים מזוייפים על מודעות קיימת גם בארץ, לעיתים ניתן לזהות אותה אך פעמים רבות יהיה בלתי אפשרי לאתר את התופעה (ואת העלויות כמובן סופג המפרסם).

4. לא נשאר "נכס" – בנגידו לקידום אורגני שמשאיר את בעל העסק בסופו של דבר עם אתר המתפקד כנכס (דומיין חזק וסמכותי), בקידום ממומן ברגע שעוצרים את התשלום חוזרים לנקודת ההתחלה.

שיווק תוכן – טאבולה / אאוטבריין

2 חברות ישראליות העוסקות בהמלצות תוכן על פי אלגוריתם שפיתחו (כל אחת בנפרד). המודעות מוצגות בסוף מאמר ומאפשרות להמשיך ולקרוא תוכן שאמור לקלוע לטעמו של הגולש.

יתרונות:

1. עלויות הפרסום (בטאבולה) מתחילות ב12$ ליום – מחיר בו ניתן לקבל כמה עשרות כניסות לאתר.

2. מערכת קלה לתפעול, אין צורך בידע מקדים.

חסרונות:

1. פרסום בטאבולה / אאוטבריין בד"כ לא יביא להמרה מיידית אלא רק יניע את התהליך.

2. אפשרויות הטרגוט מוגבלות מאוד.

לאחרונה פורסם ש2 החברות נמצאות במגעים למיזוג, מהלך שאם יצע לפועל יהפוך את החברה המאוחדת לשחקן משמעותי מאוד בשוק הפרסום העולמי.

לינקדין

למי שעוד לא הספיק להכיר: לינקדין הוא הפייסבוק של העסקים. הזירה בה מפרסמים מאמרים מקצועיים, מחפשים עובדים (או עבודה) ובה מתבצע המינגלינג המקצועי.

בשונה מפייסבוק, בלינקדין לא תמצאו (כמעט) פוסטים שאינם מקצועיים אלא רובם ככולם יעסקו סביב נושאי העבודה (כל אחד בתחומו).

יתרונות:

פילוחים עסקיים מדוייקים – המידע העסקי שקיים אצל לינדקין הוא הרלוונטי ביותר הקיים כיום ומאפשר לטרגט על פי סוג המשרה המדוייק, גודל חברה, מקום בהיררכיה הארגונית.

חסרונות:

1. עלות לקליק מאוד גבוהה – מינימום 2$ לקליק. 2.CTR נמוך.

ועוד כמה מילים

השיווק הדיגיטלי הופך עם השנים למאתגר יותר ויותר. עם זאת, פלטפורמות פרסום חדשניות מאפשרות לבעלי העסקים להגיע קרוב מאוד לקהל היעד ולהעביר לו את המסר המדוייק ביותר שניתן (ויכולת זו רק משתפרת ככל שעובר הזמן).

בחירה בפלטפורמה הנכונה (או שילובן של כמה) היא המפתח לקמפיין פרסומי נכון, האינטרנט מלא מדריכים מצויינים על כל נושא וניתן ללמוד להריץ קמפיינים באופן עצמאי ובחינם (הכל עניין של זמן) – אם תרצו, אין זו אגדה.

הכותב: עידן בן אור הוא יועץ ומרצה בנושאי קידום אתרים, שיווק דיגיטלי ומנכ"ל חברת ReGo.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר