"מישהו דמיין"

הגאון רבי בן ציון מוצפי קובע: "הרמח"ל לא נקבר בטבריה"

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הפוסקים הספרדים, קובע כי מה שמוכר כ"קברו של הרמח"ל" בטבריה, אינו אלא המצאה. לדבריו, הרמח"ל בכלל קבור בבית החיים שבכפר יסיף (יהדות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ה"קבר" בטבריה (צילום: Jonat / נחלת הכלל - ויקיפדיה)

פרסום ראשון: במשך שנים רבות, נוהגים אלפי עמך בית ישראל לעלות ולהתפלל על פי המסורת בציונו של הרמח"ל הקדוש הסמוך לקבר רבי עקיבא בטבריה. במקביל, עלו טענות כי הוא כלל אינו קבור שם. כעת, מגיע הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הפוסקים הספרדים, וקובע כי הרמח"ל אינו קבור בטבריה.

בתשובה שכתב רבי בן ציון מוצפי לתלמידיו הוא מתייחס למסורת כי הרמח"ל קבור בסמוך לציון רבי עקיבא בטבריה וכותב: "ואגלה אזניכם דבר ידוע אצל זקני העירורבניה. שאין קברו של הרמח"ל ז"ל שם כלל. אלא במקור היה גל אבנים שהונח לציון קברו של רבי עקיבא ומישהו דמיין לו ששם קבר הרמח"ל. והוא קבור בבית החיים אשר בכפר יסיף כי נספה שם במגיפה בערב שבת קודש בהיותו בן מ"ב שנה".

הרב הוסיף וכתב: "וענין שמו לא הוזכר לא בספר טובת מראה להרב רפאל אוחנה ז"ל. ולא בספר טבור הארץ לרב העיר הרב משה קלירעס ז"ל. שהיו ילידי העיר וותיקים. וכן סיפר לי מור חמי ז"ל שהיה יליד טבריה. ומור אבי ז"ל מעולם לא ניגש לאותו גל והיה מעיד שבשקר יסודו".

הגאון הרב מוצפי יודע כי פסיקתו תגרור ביקורת והוסיף: "וידעתי ידידי גם ידעתי שעתה יתעוררו כמה מערערים נגד הדבר הזה. ויתחילו בקושיות ובפילפולים בדבר שאינם בקיאים בו כדרך עולמינו. הנגררים אחר ההמון ללא חקירה ודרישה וללא הוכחה בדבר שהוא ידוע ומפורסם לכל כשמש בצהריים. וכדרך הרבה בדותות שנשלפים מהשרוול וההמון מאמין ונפתה להם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר