כישלון תעמולת הקיצונים בחו"ל

מכתב גדולי ישראל נחשף: "אין כל סכנה לגיוס בני ישיבות"

"כיכר השבת" חושף את הנוסח המלא של מכתב גדולי ישראל לאדמו"ר מנובימינסק, בו הם מבהירים חד משמעית: "אין סכנה לגיוס בני הישיבות. לטענות שנכתבו אין שחר כלל". המכתב המלא (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ג אדלשטיין (צילום: בעריש פילמר)

חשיפת כיכר השבת. בעקבות מכתבם של גדולי ראשי הישיבות בארה"ב אל מרנן גדולי הדור בארץ הקודש בעניין חוק הגיוס שנחשף ב"כיכר השבת" וגרם להדים רבים בעולם התורה, שכן נדמה היה כי מדובר בחילוקי דעות מהותיים בנושא - השיבו מרנן ראש ישיבת פוניבז' הגר"ג אדלשטיין וראש ישיבת סלבודקא הגר"ד לנדו במכתב חריף משלהם לאדמו"ר מנובומינסק.

כעת, חושף "כיכר השבת" את המכתב המלא של גדולי הדור, שנכתב בהוראתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן:

"כב' הגאון רבי יעקב פרלוב שליט"א, האדמו"ר מנובומינסק יו"ר מועצגה"ת דאגו"י-ארה"ב. אחר מבוא השלום והברכה.

> חשיפת "כיכר השבת" <

"מכתבכם הגיענו. ומאחר שנושא גיוס בני הישיבות הוא מהחמורות ולנוכח רגישותו אין לדוש בו ברבים, כפי שכבר הורו בזה, ולכן הננו להשיבו בקצרה".

"ובעניין שאר הדברים שנכתבו. הדברים ברובם אין להם שחר כלל, והבעיות הקיימות ליחידים (שאינם קשורות למצב שנוצר בעקבות החוק) מטופלות על ידי עסקנים מנוסים הממונים לכך שפועלים במסירות כל העת בהדרכת גדולי ישראל שליט"א.

"וקושטא קאי שיקרא לא קאי. החותמים בכבוד, דוש"ת".

ל"כיכר השבת" נודע כי הגר"ב סולובייצ'יק נשלח על ידי הגר"ג אדלשטיין להשיב בפרוטרוט על הטענות שנכתבו והופצו אודות הסוגיה בארה"ב.

הגר"ב סולוביציק הינו חבר הנהלת ועד הישיבות, והוא, הגר"ש אלתר והגר"מ בורוזובסקי מתכנסים אחת לשבוע לדון על העניינים העולים על הפרק, כשאת ההכרעות הגורליות הורה להם הגראי"ל שטיינמן להביא לפתחו של הגר"ג אדלשטיין.

במקביל, מתפרסם מכתבו המפורט של הגאון רבי דב לנדו אל האדמו״ר מפשאווערסק בעניין מאבק הגיוס בארץ ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר