רוכבי אופנועים? בקרוב הוזלה בביטוח החובה

האוצר יוזיל בקרוב את העלות של ביטוחי החובה לרוכבי דו גלגלי. ההחלטה התקבלה בשל העובדה שצעירים רבים לא מבטחים את כלי הרכב שלהם בגלל העלות היקרה (MEN)

רוכב אופנוע, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

במשרד האוצר החליטו להילחם בתופעה ולפיה רוכבי דו גלגלי נוסעים ללא ביטוח חובה, זאת בשל העלות היקרה והחליטו להוזיל את ביטוחי החובה בכ-15%. הצפי הוא כי ההוזלה במחיר תביא גם לעלייה ברכישת כלי רכב דו גלגליים ובכך יופחתו הפקקים בכבישים.

לבעלי אופנועים מדובר בחיסכון של מאות שקלים בשנה. במשרד האוצר מציינים שההוזלה תיכנס לתוקף לאחר חתימתו של השר כחלון על הצו החדש האמור לקבל את אישור ועדת הכלכלה.

על פי הצו החדש, תעודכן חלוקת הנטל בתאונות שבהן מעורבים אופנועים ומכוניות. המכונית המעורבת בתאונה תישא ב-95 אחוז מתשלום הפיצויים לנזקי הגוף של רוכב האופנוע, במקום 75 אחוז כיום, דבר זה יביא להפחתת הנטל הביטוחי על רוכבי האופנוע.

ההחלטה להוזיל את העלות התקבלה בתום דיונים ממושכים שערכו בעניין נציגי מועדון האופנועים, מטה המאבק של האופנועים ורשות שוק ההון ואגף התקציבים באוצר.

גורמים בכירים באוצר ציינו כי הסיבה העיקרית להוזלה היא העובדה שרוכבי אופנוע רבים נוהגים ללא ביטוח והמטרה היא לעודד את הצעירים לרכב רק עם ביטוח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר