בתגובה להסתה של הקיצוניים

פרובוקציה מול חתונת בעלזא? חיילים יקיימו הפגנת מחאה

תנועת "התעוררות" הירושלמית יוזמת הפגנת מחאה נגד תקיפת החיילים החרדים - שתיערך בשכונת עזרת תורה הירושלמית - בדיוק בשעה בה תיערך באזור חתונת נכדת הרבי מבעלזא (חרדים, חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חיילים (אילוסטרציה) לצד חתונה בחסידות בעלזא (צילום: שלומי כהן - כיכר השבת ועדן בריאן - דובר צה"ל)

בשעה בה תיערך היום (רביעי) חתונת נכדתו של האדמו"ר מבעלזא, בהשתתפות אלפי חסידים ומעריצים, תקיים בסמוך קבוצה של חיילים וחיילות מפגן מחאה נגד תקיפת חיילים חרדים בשכונת מאה שערים. את ההפגנה יוזמת תנועת "התעוררות" הירושלמית.

"לא תוכל להתעלם! לא יעלה על הדעת שחייל צה"ל, חייל חרדי, במדים, ירגיש לא בטוח בבירת מדינת ישראל" נכתב בעמוד הפייסבוק של התנועה, "לא ייתכן שבבירת העם היהודי חיילים ייפגעו ועוד על ידי בני עמם, וחמור מכך, על ידי בני קהילתם, בכיכר העיר!".

לדברי יוזמי ההפגנה, "קבוצה קיצונית קטנה, המכתימה את הציבור החרדי ומוציאה לו שם רע. הפוגעת בשמם ובגופם של חיילי צה"ל ופוגמת בצביון העיר כולה. אנחנו קוראים לחיילי וחיילות צה"ל, בסדיר, בקבע ובמילואים. חילונים, דתיים, מסורתיים וחרדים להעביר מסר ברור בנושא: לא תהיה אלימות נגד חיילי צה"ל בירושלים בפרט ובישראל בכלל!".

חנן רובין, נציג התעוררות במועצת העיר, הסביר בחשבון הפייסבוק שלו: "חשבתי אלף פעמים אם לצאת למהלך הזה. אם זה לשחק לידיהם, אם זה להתריס. ואז אמרתי לעצמי - ראבאק, אלו החיילים שנהרגים עבור כל עם ישראל. ללא שום הבדל של קהילה או דת. אותם אף אחד לא יכה. ואף אחד לא יחרים. ועל זה אסור לשתוק".

חתונה בבעלזא, במבט מהאוויר (צילום: קוריץ מערכות אבטחה)

חנן רובין, חבר מועצת העיר ירושלים, תנועת התעוררות, אומר ל"כיכר השבת" כי "האלימות כלפי צה"ל וכוחות הבטחון מצד גורמים חרדיים קיצונים גואה בזמן האחרון. במשך תקופה ארוכה התאפקנו, ניסינו לא להתסיס את השטח, עם זאת, האירועים האחרונים לא מתירים לנו ברירה ועלינו להגיב בקול ברור ולומר: לא ניתן לחבורת קיצוניים להכתים את פני החברה החרדית. לא ניתן מקום לפגיעה בחיילים ובשוטרים - חרדים ולא חרדים כאחד. זו אינה דרכה של התורה, ואסור לעבור על כך בשתיקה.

"החלטנו לקרוא לעם ישראל להתייצב במדים ולהפגין בקול רעש גדול ולומר בקול חזק וברור - הגיע הזמן לעשות לדבר סוף. אני קורא לציבור החרדי המתון לבוא ולהיות שותף באמירה החשובה הזו".

כאמור, הפגנת החיילים היום תיערך, כך לפי מיקומי האירוע שפורסמו ברשתות החברתיות, בסמוך לכיכר בעלזא, שם תתקיים באותה שעה חתונת נכדת האדמו"ר מבעלזא בהשתתפות אלפי בני אדם. לא ברור אם יוזמי הפגנת החיילים לקחו בחשבון את הקרבה לחתונה החסידית שמתקיימת בסמוך ועלולה לגרום להפיכת ההפגנה לנפיצה.

לשאלתנו, על דבר קיום ההפגנה בסמוך לחתונת בעלזא בה ישתתפו אלפים, אומר רובין כי המיקום הוא כיכר סלאנים - נכון לרגע זה. לדבריו, ייתכן וישתנה, בכפוף לבקשות המשטרה.

המשטרה הודיעה אתמול כי החל מהשעה 14:30 ייסגרו לתנועת כלי רכב הצירים המובילים למתחם החתונה בכיכר בעלז, בהם: רח' שמגר מרח' תכלת מרדכי; רח' פתח תקווה מרח' זכרון יעקב; רח' דברי חיים מרח' תורת חסד; רח' אוהל יהושוע מרח' מנחת יצחק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר