הפגנת הגיוס בארה"ב

ייעדר מההפגנה? הגר"מ קוטלר ישהה בבית הנגיד רכניץ

האם ראש ישיבת לייקווד הגר"מ קוטלר, המזוהה עם 'הפלג הירושלמי', ייעדר מהפגנת הגיוס בארה"ב? ל"כיכר השבת" נודע כי בסוף השבוע הוא ישהה בלוס אנג'לס אצל הנגיד שלמה יהודה רכניץ (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"מ קוטלר. ארכיון (באדיבות המצלם)

הסערה סביב הפגנת הגיוס בארצות-הברית שצפויה להיערך ביום ראשון הבא נמשכת כל העת, זאת לצד ההצלחה המרשימה להביא לביטול השתתפותם של מרבית האדמו"רים והחצרות בארה"ב, מתוך הבנה כי ההפגנה המתוכננת היא בעצם נגד הנהגתם של גדולי הדור בארץ ישראל.

רבים מדברים על אפשרות השתתפותם של רבני וראשי הישיבות ליטאיות בארה"ב, בעיקר אלו המזוהים עם "הפלג הירושלמי" בהפגנה שתיערך באיצטדיון ברקלי שבניו יורק במחאה נגד "גזירת" גיוס בני הישיבות בארץ.

אחד השמות הבולטים המוזכרים בנושא זה הינו הגאון רבי מלכיאל קוטלר, ראש ישיבת ליקווד, המזוהה עם אידיאולוגיה זו ושהיה מיוזמי המכתב שנשלח למרנן גדולי הדור בישראל, עליו הוא חתום עם הרבי מנובומינסק וחלק מחברי המועצת באמריקה ושנחשף ב"כיכר השבת".

> חשיפת "כיכר השבת" <

במכתב, כזכור, הועלו טענות נגד חוק הגיוס במתכונתו הנוכחית ופרסומו ב"כיכר השבת" גרם לסערה ציבורית עצומה בארץ ובארה"ב כאשר אמש נחשף ב"כיכר השבת" בפרסום ראשון מכתב התגובה החריף שנשלח על ידי ראש ישיבת פוניבז' הגר"ג אדלשטיין, אליו צירף את חתימתו ראש ישיבת סלבודקא הגר"ד לנדו.

כעת מתברר כי הגאון רבי מלכיאל קוטלר עומד לשהות בכלל בסוף השבוע הקרוב כמו גם בתחילת שבוע הבא - זמן מועד העצרת - בעיר לוס אנג'לס למטרת גיוס כספים עבור ישיבת בית מדרש גבוה ליקווד שבראשה הוא עומד.

פרט מעניין במיוחד הינו שהגר"מ קוטלר ישהה בבית האכסניה במעונו של הנגיד שלמה רכניץ הנחשב למקורב לגדולי הדור בארץ.

הגר"מ קוטלר צפוי אף לדרוש בבתי כנסת שונים בעיר במהלך השבת כאשר את הסעודות יעשה יחד עם תלמידיו בביתו של רכניץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר