מאמר תגובה

'הפלס' מגיב ל'יתד נאמן': "מתחולל שמד"

המאמרים ב"יתד נאמן" שהוכיחו כי אין גזירה ואין גיוס של בני ישיבות, הובילו למאמר תגובה ארוך בעיתון "הפלס" של 'הפלג הירושלמי', כחלק מהמאבק סביב הפגנת הגיוס בארה"ב (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפגנות נגד הגיוס. ארכיון (צילום ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90)

הסערה סביב הפגנת הגיוס בארצות-הברית, כפי שסוקרה בהרחבה ב"כיכר השבת", לא שוככת, ולאחר המאמרים ב"יתד נאמן" שהבהירו כי אין גזירה ואין בחור ישיבה שגויס בכפייה, מגיעה הבוקר (רביעי) תגובתם של 'הפלג הירושלמי' במאמר ארוך בעיתון "הפלס".

בעוד מרבית ראשי הישיבות בארץ סבורים כי הפגנת הגיוס בארה"ב היא בעצם הפגנה נגד גדולי הדור בארץ וקריאת תיגר על מנהיגותם של כל חברי מועצות גדולי וחכמי התורה, שאישרו את חוק הגיוס במתכונתו הנוכחית וערים לכך שהוא שומר על מעמדם של בני הישיבות אשר מתייצבים לדחיית השירות וממשיכים לשקוד באוהלה של תורה, במאמר ב"הפלס" נטען כי דווקא הטענות הללו שהובאו ב"יתד נאמן", הם "מסע תקשורתי פרוע כנגד גדולי התורה, שלא היה דוגמתו בהיקף החוצפה ועזות המצח".

תחת הכותרת "על מאחזי העיניים ומעצמי העיניים", נכתב בעיתון כי המסע התקשורתי הזה הוא "חלק משיתוף הפעולה הפורה שיש בשנים האחרונות בין גורמים מפלגתיים לבין מוסדות השלטון בארה"ק אשר חברו להם יחדיו לשנות את צביון הציבור החרדי".

"בימים אלו, עומדת להתקיים עצרת זעקה בארה"ב על דבר גזירת הגיוס בארץ הקודש. אלא שלמרבה הפלא, למרות היות גזירה זו חיה נושמת ובועטת גם ברגעים אלו ממש, כשגזירה זו זורעת הרס וחורבן עיקבי ומתמשך בתוככי עולם התורה – ישנם עסקנים שעצרת זו הינה לצנינים בעיניהם, ומנסים בכל דרך אפשרית לטרפד ולהרוס, וזאת ע"י פירסום שקרים גלויים וגסים, כביכול אין בכלל גזירה ועולם כמנהגו נוהג בדיוק כמו שהיה כבר שבעים שנה", טוענים אנשי 'הפלג הירושלמי'.

יצוין כי לאנשי 'הפלג' יש עניין רב בקיומה של הפגנת הגיוס, המאששת את טענותיהם בכל השנים האחרונות על "גזירת גיוס" בישראל, אך לפי המסתמן כרגע, ישתתפו בה בעיקר פלג סאטמר של האדמו"ר מהרי"י מסאטמר ועוד מספר חצרות קטנות, זאת לאחר שמרבית האדמו"רים והחסידיות בארה"ב, הבינו את משמעות ההפגנה והחליטו שלא ליטול בה חלק.

בהמשך המאמר נטען כי "ישנם עשרות עסקנים בכירים, מכל החוגים והעדות, ששמותיהם גלויים לכל, אשר עומדים ומעידים בעדות אישית מעל כל במה כי הם בעצמם נתקלים כל העת בבחורים מצויינים, שהתייצבו בלשכת הגיוס כדת וכדין, והצבא מסבך אותם בתואנות שונות, בענינים פרוצדורליים זניחים, כשחלקם יושב בכלא, וחלקם אף נשבר ומתגייס לצבא. וזאת כמגמה ההולכת וגוברת, כשהצבא מצא בכך את הדרך היצירתית כיצד להגביר את העמידה ביעדי הגיוס בצורה 'נקיה': פשוט מגבירים את הביורוקרטיה, באופן שרבים לא יוכלו לעמוד בה, ובכך ממילא יעלו אחוזי הגיוס. למותר לציין, כי בעבר מעולם לא שמענו שעל עניני ביורוקרטיה זניחה, הושיבו בני ישיבות בכלא.

"האם ניתן להכחיש את הדברים ולכתוב במחי יד, 'אין כלום, הכל בסדר בדיוק כמו בשבעים שנה האחרונות'? האם מישהו טרח לבדוק את הנתונים הללו? האם מישהו הלך לחקור את אותם עשרות עסקנים מסורים ואת אותם גדולי ראשי הישיבות לפני שהוא כותב בהינף קולמוס כי 'הכל דמיון פורה'? כל מי שמתעקש, מוזמן לבוא לביקור קצרצר בבתי הדין הצבאיים, ולראות במו עיניו את השמד המתחולל!".

המאמר המלא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר