מהיום: המחקרים הרפואיים מונגשים לציבור

מידי שנה מתקיימים מאות מחקרים. משרד הבריאות השיק אתר חדש ובו כל המידע על המחקרים הרפואיים העכשוויים אליהם ניתן להצטרף כדי לקחת חלק פעיל (חדשות בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

מחלות רבות גם כאלה שאינן מסכנות חיים נמצאות בשלב כזה או אחר של מחקרים וחולים רבים יכולים לנסות להיעזר בטיפולים הניסיוניים וגם לתת לחוקרים אפשרות ללמוד מכך. במשרד הבריאות החליטו לסייע לחולים ולהנגיש להם את רשימת המחקרים שנמצאים כרגע בשלבי פעילות.

כל מטופל יוכל לחפש במאגר החדש שנקרא "אתר המחקרים הקליניים", מחקר על פי המחלה או התרופה שרלוונטיים לו ולקבל פרטים על האופן שבו ניתן להצטרף לניסוי.

מטרתו של המאגר, לדברי משרד הבריאות, היא להנגיש את המידע העדכני בתחום המחקרים הקליניים הנערכים כיום בארץ. עד כה, נאלצו המטופלים לברר על מחקרים באמצעות פרסומים באתרים שונים או בעיתונות, או לברר אצל הרופאים המטפלים.

המידע המוצג באתר בשפה העברית נגיש ופשוט להבנה. ניתן לחפש דרך האתר כל מחקר פעיל שאושר על ידי ועדת המחקרים של המוסד הרפואי ("ועדת הלסינקי"), ולקבל פרטים על האופן שבו נערך המחקר, המיקום שלו, הקריטריונים להצטרפות ואת רשימת המרכזים הרפואיים בהם הוא נערך, כולל יצירת קשר לקבלת פרטים נוספים.

האתר נוצר משיתוף פעולה של משרד הבריאות ושל מטה "ישראל דיגיטלית" במשרד לשוויון חברתי, יתעדכן באופן שוטף במחקרים שנמצאים בתהליך, אך לא יפרסם את תוצאות המחקרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר