טרור באיראן • סיכום

דאע"ש היכו את האיראנים: התחפשו לנשים, ריססו ביריות - והתפוצצו

מחבלי דאע"ש התלבשו בבגדי נשים כשנכנסו לבניין הפרלמנט. כוחות הביטחון נצפו כשהם רצים למקום בנשקים שלופים ואזרחים הסתתרו מאחורי גדרות. אבל באיראן (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תיעוד קולות הירי מול בנין הפרלמנט (צילום: מתוך @metesohtaoglu בטוויטר. תמונה ראשית: מתוך روزآروز בטוויטר)

גורמים איראנים רשמיים מסכמים את המתקפה החריגה של ארגון דאע"ש במדינה: לפחות 12 בני אדם נהרגו ו-39 נפצעו בפיגוע כפול, שכלל פיגוע התאבדות במתחם קבר חומייני ומתקפת ירי בבנין הפרלמנט בטהרן. המחבלים חוסלו בתום קרב יריות שנמשך שעה ארוכה.

לפי כתבי התקשורת הממלכתית באיראן, שעל פניהם נראו אותות ההפתעה, ארבעה מחבלים הסתערו על בנין הפרלמנט כשהם חמושים ברובים ופתחו באש על מאבטחים. בסוכנות הידיעות "טקסים" דווח, כי המחבלים התלבשו בבגדי נשים כשנכנסו לבניין הפרלמנט מהשער הראשי.

כוחות הביטחון נצפו כשהם רצים למקום בנשקים שלופים, אזרחים נראו מסתתרים מאחורי גדרות ואנשים פונו מחלונות הבנין. כל הכניסות לפרלמנט נחסמו, עוצר הוטל על הבניין בעקבות המתקפה וחברי הפרלמנט הועברו בסיוע כוחות הביטחון למקום בטוח. במהלך הקרב, מחבל אחד נורה למוות בידי הכוחות וחברו פוצץ את עצמו.

דאע"ש תיעד את הזוועה בפרלמנט (צילום: מתוך روزآروز בטוויטר)

עד ראייה תיאר: "הייתי בבניין הפרלמנט בזמן הירי. כולם היו בהלם ופחדו". דובר הפרלמנט האיראני, עלי לריג'אני, אמר כי "כמה מחבלים פחדנים הסתננו לבניין, אך נתקלו בהתנגדות קשה. זה עניין פעוט, אבל מראה שהמחבלים מחפשים לעשות צרות. איראן היא למעשה המרכז הפעיל והיעיל ביותר למלחמה בטרור והם רוצים לגרום נזק למגמה הזאת". כשעה אחרי שמחבלים תקפו את מתחם הקבר של חומייני דווח על מחבל מתאבד נוסף שפוצץ עצמו במתחם.

במתקפה בפרלמנט לבדה נהרגו עשרה, אך טרם פורסם מניין הרוגים רשמי. לפי סוכנות הידיעות הממלכתית, במתחם הקבר נהרגו עוד שני מאבטחים ויותר מ-30 נפצעו.

סגן ראש "משמרות המהפכה" באיראן הצהיר לאחר הפיגועים: הארגון ינקום בטרוריסטים שביצעו את מתקפות הטרור בטהראן - ובמסייעיהם"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר