משבר מתמשך

גם האחיות רוצות לעזוב את המחלקה ההמטו-אונקולוגית ילדים בהדסה

חלק מהאחיות במחלקה ההמטאונקולוגית ילדים בהדסה עין כרם מבקשות לעזוב את תפקידן. האחיות טוענות לקושי בעבודה - שאף מסכן את הילדים המטופלים - לאחר התפטרות תשעת הרופאים (חדשות, בארץ)

הפגנה מול בית ראש הממשלה בדרישה לפתיחת מחלקת ילדים ב"שערי צדק" (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

התפתחות במשבר בהדסה: חלק מהאחיות במחלקה ההמטאונקולגית-ילדים מבקשות לעזוב את תפקידן במחלקה, כך דווח בחדשות 2 הערב. על פי הדיווח, חמש אחיות ביקשו לעבור למחלקה אחרת ו-2 אחיות נוספות מתכוונות אף הן לבקש העברה. לטענתן, "יש מלא טעויות שהאחיות מזהות ועוצרות אותן".

במחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה עובדות יותר מ-40 אחיות, האחראיות בין היתר על מתן הטיפול הכימותרפי לילדים החולים. לדברי האחיות, המצב כיום במחלקה - לאחר התפטרות תשעת הרופאים - הוא בלתי נסבל ומסכן את הילדים, והן לא רוצות לקחת חלק בכך.

כיום מאושפזים במחלקה 9 ילדים, רק 2 מהם ישראלים והיתר פלסטינים או ילדים ממזרח אירופה המאושפזים בבית החולים דרך תיירות מרפא. כפי שדווח ב'כיכר השבת' בשבוע שעבר, כבר יותר מחודשיים שלא הגיעו לבית החולים ילדים חרדים לטיפול, זאת בעקבו המצב אליו נקלעה המחלקה.

אחת האחיות כתבה: "חייבים לפרסם מה קורה במחלקה, ד"ר גולדשטיין (הרופא שהובא למחלקה ע"י המנכ"ל פרופ' רוטשטיין) מאז ההתמחות שלו לא טיפל בילדים אונקולוגים, הוא טיפל רק בהשתלות מח עצם. ישנם שני מתמחים שאין להם מושג באונקולוגיה, אבל כל זה לא עוצר את הבית חולים להמשיך לקבל ילדים".

מבית החולים הדסה נמסר בתגובה: "בתחילת היום מספר המאושפזים עמד על 15, מתוכם 8 ישראלים. במהלך היום סיימו את הטיפול ושוחררו 6 מטופלים ישראלים ומחר מתוכננים להגיע לטיפול ילדים ישראלים נוספים. המחלקה ההמטו-אונקולוגיה ילדים החדשה בהדסה פועלת בשגרת עבודה רגילה ומלאה. המחלקה מאוישת על ידי צוות רופאים מומחים חדש ומצוין ומתוגברות במומחי שיבא. הצוות נותן מענה מקצועי ואנושי, מקיף, מלא וזמין לכל צורך ולכל מטופל".

בתוך כך תשעת הרופאים המתפטרים בראשות מנהל המחלקה לשעבר פרופ' מיקי ויינטראוב הקימו בגן סאקר בירושלים מאהל מחאה תחת השם 'בית חולים שדה לילדים חולי סרטן'. הרופאים והורי הילדים המאושפזים קיימו צעדת מחאה מבית החולים לבית ראש הממשלה. המוחים קראו לאשת ראש הממשלה שרה נתניהו להיחלץ לעזרתם ולסייע בפתרון המשבר.

הורי הילדים והרופאים דורשים משר הבריאות יעקב ליצמן לאפשר את הקמת מחלקה המטאונקולגיה ילדים בבית החולים שערי צדק בירושלים, במקום המחלקה בהדסה שם עבדו עד תחילת השבוע שעבר הרופאים המתפטרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר