פחות אלימות משטרתית?

משטרת ישראל תרכוש 8,000 מצלמות גוף לשוטרים

לאחר תקופת ניסיון מוצלחת הוציאו במשטרה מכרז לרכישת 8,000 מצלמות גוף עבור שוטרי הסיור והתנועה. בפיילוט דווח על 35% ירידה בתלונות הציבור על שוטרים (משטרה, בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

משטרת ישראל מפרסמת היום (חמישי) מכרז לרכש של 8000 מצלמות גוף על מנת לצייד את שוטרי הסיור והתנועה במצלמות הנישאות על גופם.

בתום תקופת ניסיון ("פיילוט") ועבודת מטה של כשנה, במהלכה נבחנו כלל ההיבטים הנוגעים לשימוש במצלמות הגוף, תוך לימוד מהנעשה במשטרות בעולם, משטרת ישראל מפרסמת מכרז רחב היקף לרכש מצלמות גוף שישמשו את השוטרים.
מטרת הפרויקט- שיפור המפגשים בין האזרח לשוטר ושקיפות פעילות המשטרה.

השר לביטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן, ומפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, הציבו את פרויקט מצלמות הגוף בסדר עדיפות גבוה תוך הסטת משאבים משמעותיים לטובת הפרויקט, זאת בשל תפיסת הפרויקט כמרכיב חשוב בהגברת אמון הציבור במשטרת ישראל.

במחצית השנה האחרונה הוחלט ע"י מפכ"ל המשטרה להרחיב את הפרויקט, ולשלב בו גם מצלמות רכב לניידות התנועה במ"י. בתום בחינה של סוגיית השימוש במצלמות רכב ברחבי העולם, הוחלט לכלול במכרז מצלמות רכב, בנוסף למצלמות הגוף.

נקבע, כי על המציע במכרז, להיות נציג בלעדי בישראל של הדגם המוצע מטעם יצרן המצלמות, לצורך המכרז.

פרויקט מצלמות הגוף המתוכנן במשטרת ישראל נחשב לפורץ דרך בחיבור חומרי התיעוד למערכות המיחשוב המשטרתיות וביניהן מחשוב הניידות. מדובר בפרוייקט גדול בקנה מידה עולמי.

בין יתר דרישות המכרז - יצירת ממשק "מקצה לקצה" ללא מגע יד אדם, שיחבר את מצלמות הגוף אל מערכות המחשוב המשטרתיות, המבצעיות והחקירתיות כאחד, תוך שמירה על תו תקן מחמיר בתחום אבטחת המידע, ללא יכולת מחיקה ועריכת החומר.

עלות הפרויקט מוערכת בכ-60 מש״ח כאשר כבר בשלב הפיילוט הוקמה תשתית לאגירת תוצרי וידאו במשטרת ישראל. הפרויקט מתוקצב ע"י משטרת ישראל והמשרד לביטחון פנים.

לפרויקט קדם "פיילוט" בו השתתפו 138 שוטרים שצילמו למעלה מ 10,000 סרטונים. הסרטונים נאגרו וקוטלגו במערכת המחשוב המשטרתית. בטרם היציאה ל"פיילוט", גובש נוהל הפעלה זמני, וכן גובשה תכנית הדרכה והסמכה, בה השתתפו כל השוטרים שלקחו חלק בפיילוט.

במהלך הפיילוט בוצע מחקר מלווה שבדק את השפעת המצלמות על שוטרים ואזרחים. המחקר הראה, שבתחנות בהן הופעל הפיילוט, נרשמה ירידה של כ-35 אחוז בתלונות ציבור, עוד נמצא כי מצלמות הגוף הן כלי משמעותי בשקיפות פעילות המשטרה וגורם מרסן של כלל המעורבים במפגשי שוטרים אזרחים.

עם סיום הליך המכרז בכוונת המשטרה להצטייד ב-4000 מצלמות גוף בכל שנה בשנים 2018-2019. ככל שהדבר יתאפשר, השאיפה היא להקדים את ההצטיידות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר