ישראל רוכשת 18 מטוסי "אדיר" נוספים

בחיל האוויר מרוצים מאד מהמטוס החדש ולכן הודיעה ישראל כי תרכוש 17 מטוסי F-35 חדשים ומספר המטוסים מדגם זה יעמוד על 50. עלות כל מטוס כמאה מיליון דולר (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: חיל האוויר)

משרד הביטחון הישראלי העביר בימים האחרונים מכתב הסכמה לידי משרד ההגנה האמריקני המאשש רכישת 17 מטוסי F-35, בנוסף ל-33 מטוסים מדגם זה שכבר נרכשו, מה שישלים רכישה של 50 מטוסי F-35, כך על פי הדיווח ב'וואלה'. במקרה ותהיתם, עלות כל מטוס כמאה מיליון דולר.

עד עתה הגיעו לישראל 5 מטוסים מהדגם שמכונה בישראל "האדיר" ובעוד כחודש צפויים להגיע שני מטוסים נוספים. עד שנת 2021 תושלם בחיל האוויר קליטת 33 מטוסי F-35 - בהם מטוס ניסויים, שיאפשר למשרד הביטחון ולצה"ל לפתח מערכות מתקדמות וייחודיות.

הממשלה אישרה את רכישת 17 המטוסים האחרונים בעסקה כבר בנובמבר 2016, ולאחר דיונים מקצועיים ומעמיקים הועבר מסמך ההסכמה להשלמת הרכישה לאמריקנים. במקביל, בחיל האוויר מתקדמים בקליטת המטוסים ובאימונים לקראת ההכרזה על כניסתם לשימוש מבצעי, בהמשך השנה.

בינתיים בחיל האוויר מרוצים מאד מהרכש החדש, גורמים בחיל האוויר מדגישים כי במסגרת האימונים נחשפה עוצמתו של המטוס, לא רק בדיוק שהפגין בתקיפת מטרות אלא גם באיכות ובכמות המודיעין שניתן להפיק באמצעות הטכנולוגיה של ה"אדיר", שמהווה שובר שוויון בשדה הקרב המודרני וייתכן ואף יגרום לשינויים בשיטות הפעולה של חיל האוויר לאור יכולותיו המגוונות.

בספטמבר 2010 החליטה ישראל על רכישת המטוס המתקדם. הסכם הרכש הראשון כלל אז 19 מטוסים בעלות של כ-2.7 מיליארד דולרים. ב-2011 נחתם הסכם הבנות בין ירושלים לוושינגטון ובמסגרתו התחייב הממשל האמריקני למכירה אופציונלית של 75 מטוסי F-35 – שלוש טייסות בסך הכול.

כאמור, עד כה מימשה ישראל את רכישתם של 33 מטוסים בפועל, לאחר שבנובמבר 2014 התקבלה בממשלה החלטה לקנות 14 מטוסים נוספים על הרכש הראשון. כעת, הושלמה רכישתם של 50 המטוסים המתקדמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר