מעבר מהיר

לאחר הפיטורים: דן מרגלית יחזור לכתוב טור בעיתון 'הארץ'

"כשאיש לא יזכור מי היה דן מרגלית, שמו של גדעון לוי יזהר כזוהר הרקיע", תקף בעבר מו"ל 'הארץ' עמוס שוקן את הפרשן הוותיק. כעת הוא חוזר להעסיקו לאחר פיטוריו מ'ישראל היום' (ברנז'ה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
עמוס שוקן ודן מרגלית (צילומים: Amir Levy/Moshe Shai/FLASH90)

העיתונאי דן מרגלית, שפוטר השבוע מעיתון 'ישראל היום', סיכם היום (חמישי) כי יכתוב את טורו השבועי בעיתון השמאל 'הארץ'.

כזכור, שלשום צייץ מרגלית בטוויטר: "פרנסתי נפלה על הגנת חופש הדיבור. בועז ביסמוט שטס עתה עם ביבי פיטר אותי מ'ישראל היום'. זה לא כלכלי, כי לא הציע להפחית משכרי. אני גא - וגם עצוב".

פיטוריו לא באו בהפתעה למי שעוקב אחרי דעותיו כפי שמתפרסמות ברשתות החברתיות טוויטר ופייסבוק, בהן הוא מרבה מזה כשנה לקטול בארסיות את מהלכיו של רקאש הממשלה בנימין נתניהו, התנהלות משפחתו והקו בו נוקט העיתון 'ישראל היום' - המזוהה עם נתניהו - בו התפרסמו טוריו.

לקביעת 'הארץ' כביתו החדש של מרגלית, יש רקע מעניין גם משום ששם החל את דרכו העיתונאית המשמעותית לפני יותר מ-50 שנה שנמשכה עשרות שנים, וגם מאחר ובעבר ניצבו מרגלית ועיתון זה חזיתית זה מול זה.

כך בעבר תבע מרגלית פיצויי פיטורין מ'הארץ', שהסתכמו ב-יותר בכ-600 אלף ש"ח, אך זכורה יותר תגובתו הארסית של המו"ל עמוס שוקן לציוץ אחד של מרגלית בטוויטר לפני כשנה.

מרגלית תקף אז את אחד מטוריו של עיתונאי השמאל המיליטנטי גדעון לוי, וצייץ: "גדעון לוי הפך היום ב'הארץ' ממבקר חריף למרעיל בארות בשירות שונאי ישראל האנטישמים. הוא מתיר את דם ילדינו". בתגובה צייץ לו מו"ל העיתון שוקן משפט שרבים נזכרו בו כעת עם חזרת מרגלית לעיתונו: "כשאיש לא יזכור מי היה דן מרגלית, שמו של גדעון לוי יזהר כזוהר הרקיע".

הפרשן לא נותר חייב, והשיב: "היי עמוס שוקן, איש לא יזכור אותי – וזה לא יהיה נורא; אבל אותך כן יזכרו – וזה כן יהיה נורא". בראיון לערוץ 2 הוסיף מרגלית: "אני יהודי ציוני. לא יכול לחיות באכסניה של עיתון 'הארץ'. לא יכול יותר"...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר