"בשורה של ממש"

ראשי 'צבר רפואה' התברכו במעונו של ראש ישיבת עטרת ישראל הרב אזרחי

המייסד ד"ר רוני צבר הציג בפני ראש הישיבה את מגוון שירותי הרפואה של 'צבר רפואה' ובהם שירותי אשפוז ביתי ושירותי השיקום הביתי. בפגישה השתתף גם הרב ישראל פנחס טירנואר יו"ר מוקד ה.ר.ב שהציג את שיתוף הפעולה ההלכתי – רפואי עם החברה (בריאות, שיווקי)

ראשי ציבור רפואה במעונו של הרב אזרחי. (צילום: יחצ)

"אתם עושים עבודה חשובה ומדובר בבשורה של ממש" כך, במילים חמות, התבטא ראש ישיבת עטרת ישראל הרב ברוך מרדכי אזרחי בפני ראשי 'צבר רפואה' אשר התברכו במעונו.

אל מעונו של ראש הישיבה עלו ובאו ראשי 'צבר רפואה' ובהם המייסד ד"ר רוני צבר שהגיע מלווה ברב ישראל פנחס טירנואר יו"ר מוקד ה.ר.ב. - מענה הלכתי רפואי בינלאומי אשר פועל בראשות והכוונת רבי משה שאול קליין.

במהלך הביקור הציג ד"ר רוני צבר את שירותי הרפואה המתקדמים אותם מעניקים ב'צבר רפואה' ואשר כוללים בין היתר שירותי אשפוז ביתי של חולים במחלות קשות ושיקום רפואי המוענק למטופלים בבתיהם לצד שירותי רפואה נוספים.

ד"ר צבר הציג בפני ראש הישיבה את המעטפת המקצועית והרפואית אותה מעניקה החברה מידי יום לאלפי מטופלים מכל רחבי הארץ.

'צבר רפואה' הוקמה לפני 12 שנים ומכלול השירותים הרפואיים המוענקים במסגרתה ובהם שירותי אשפוז בית לחולים אונקולוגיים ולחולים הסובלים מאי ספיקת כליות/לב, שירותי שיקום בבית ועוד. מרבית השירותים ניתנים לחולים ללא כל עלות במסגרת הביטוח הבסיסי של קופות החולים.

'צבר' ליוותה מעל 10,000 אנשים, בביתם. בשנים האחרונות 'צבר' מתפתחת למחלקות אשפוז בבית נוספות, מתוך אמונה שעתיד הרפואה טמון בחיזוק השירותים הניתנים בבית ובקהילה. מדובר במגמה כלל עולמית המשקפת את ההבנה שהמקום הנכון והטבעי לטיפול באדם החולה הוא בסביבתו הטבעית, תוך מתן ליווי רפואי רב מקצועי דרך תוכנית ביקורים וזמינות טלפונית מלאה. ההנחה היא, שברוב המקרים אדם ירגיש הכי טוב והכי בטוח בביתו שלו. אשפוז בבית עדיף על פני אשפוז מוסדי בשל הירידה המשמעותית בסיכון להדבקות ממחלות, שמירה על הרצף הטיפולי בין בית החולים לבית החולה ושמירה על שיגרת חיים תקינה עבור החולה ושאר בני המשפחה.

ב'צבר' מערך של כ-300 אנשי צוות ממגוון מקצועות הרפואה, הסיעוד והשירות הסוציאלי. עם קליטת מטופל חדש לאחת ממחלקות האשפוז בבית, מצוות לאותו אדם צוות מטפל קבוע אשר ילווה אותו ואת בני משפחתו לאורך כל התהליך.

הצוות המטפל עובד בתיאום מלא ומתוך ראייה הוליסטית כוללת של צרכי המטופל, תחת ניהולו של מנהל תיק המטופל כפי שמוגדר מראש.

מחלקות האשפוז בבית הפעילות כיום בצבר הן מחלקת שיקום בבית – עבור אותם מטופלים שעברו אירוע אורתופדי או נוירולוגי, ולאחר שחרורם מבית החולים נדרשים לעבור תהליך שיקום אינטנסיבי. את תהליך השיקום ניתן לעבור בבית במקום במוסד שיקום, להתחיל שיקום תוך 24 שעות, בעזרת צוות רב מקצועי הנכנס יום יום לבית המטופל.

מחלקת ליווי פליאטיבי תומכת בחולים במחלה מתקדמת (סרטן, אי ספיקת לב/כבד/ריאות), ליווי בדגש על איזון כאב ותסמינים אחרים. הצוות המטפל כולל רופא/ה, אח/ות ועובד/ת סוציאלי/ת, המלווים את החולה ובני משפחתו בביתם, מטפלים בחולה ומדריכים את בני המשפחה בכל הנדרש בכדי לאפשר לחולה נוחות חיים.

מחלקה אחרת ב'צבר' היא מחלקת פנימית בבית, המטפלת בכל אותם אנשים המרבים להתאשפז מסיבות שונות, ומעדיפים לקבל טיפול מונע ומשמר בביתם. השירות מותאם באופן אישי לצרכי המטופל, על בסיס תוכנית טיפול הנבנית ע"י רופא מומחה.

הרב ישראל פנחס טירנואר הציג בפני ראש הישיבה את שיתוף הפעולה ההדוק שקיים בין צבר רפואה לבין מוקד ה.ר.ב. ובמסגרתו יכולים המטופלים החרדיים לקבל מענה רפואי – הלכתי, כאשר רבני המוקד מעניקים את המענה ההלכתי בסוגיות השונות הזקוקות להכרעה הלכתית.

עוד הוסיף הרב טירנואר כי בקרוב יערכו ימי עיון וכינוסים של מוקד ה.ר.ב. כשרבני המוקד ישאו דברים בפני הצוות הרפואי של צבר רפואה על מנת להעניק להם את ההסתכלות ההלכתית במגוון סוגיות.

ראש הישיבה הרב אזרחי בירך בחום רב את הפעילות ואמר כי "מדובר בבשורה של ממש שיכולה לסייע לציבור החרדי". עוד הוסיף ראש הישיבה כי "חשוב מאוד ליידע את כלל הציבור במיוחד לאור זאת שראשי צבר רפואה עושים כל שביכולתם על מנת להתאים את עצמם לכל צרכי המגזר החרדי".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר