ארה"ב: עצרנו פעילי חיזבאללה שתכננו לפגוע בנספחי צה"ל בניו יורק

משרד המשפטים האמריקני הודיע הערב על כתבי אישום בגין פעילות טרור שהוגשו נגד תושב ניו יורק ותושב מישיגן שפעלו באזור ניו יורק ופנמה וחיפשו מטרות לפיגועים. בין היתר אספו מידע על נספחי צה"ל בניו יורק ועל שגרירות ישראל בפנמה

עלי קוראני, אחד המחבלים שנגדם הוגש כתב אישום (מתוך Ynet)

ארצות הברית סיכלה מזימת טרור של חיזבאללה לפגוע ביעדים ישראליים בניו יורק ובפנמה. כך עולה מכתבי אישום שהוגשו נגד עלי קוראני (32) מאזור ברונקס בניו יורק ונגד סאמר א-דבק (37) מדירבורן, מישיגן.

התובע של מחוז דרום ניו יורק ג'ון ה.קים, אמר: "היום הגשנו כתבי אישום חמורים על טרור נגד שני גברים שאומנו ונתמכו לכאורה בידי חיזבאללה. הם התאמנו בירי RPG וברובים. בהנחיית מפעיליו בחיזבאללה, א-דבק נשלח למשימה בפנמה לאתר את שגרירויות ארצות הברית וישראל ולאתר נקודות תורפה בתעלת פנמה ובספינות העוברות בתעלה. קוראני נשלח למשימות מודיעין לאיתור יעדים פוטנציאליים באמריקה, כולל מתקנים ביטחוניים בניו יורק".

לדבריו של ה.קים, "הודות לעבודתם המדהימה של ה-FBI ומשטרת ניו יורק, תוכניותיהם של הפעילים סוכלו". השניים צפויים לעמוד לדין בבית משפט במנהטן.

נציב משטרת ניו יורק ג'יימס פ.אוניל מסר כי "כחלק מפעילותם בחיזבאללה, קוראני ואחרים ביצעו משימות איתור מודיעין נגד יעדים פוטנציאליים כולל בסיסים אמריקניים ונספחים צבאיים ישראלים בניו יורק. איתור מודיעין מקדים הוא אחד הסימנים לתכנון פיגועים עתידיים".

קוראני נעצר ברובע הברונקס בניו יורק והובא לראשונה בפני שופט ביום שישי שעבר. נמסר כי הוא נולד בלבנון ועבר בשנת 2000, כשהיה נער בן 16, אימון נשק שמומן על ידי חיזבאללה. לארה"ב הוא היגר ב-2003 באופן חוקי, הוציא תואר ראשון בהנדסה ביו-רפואית כעבור שש שנים, ובהמשך תואר שני במנהל עסקים. במהלך מלחמת לבנון השנייה, נהרס בית שהיה בבעלות משפחתו, ובשל כך, כעבור שנתיים, הוא הצטרף לחיזבאללה. עם מפעיליו בארגון הוא תקשר באמצעות תכתובות אימייל מוצפנות.

א-דבק נעצר בעיר ליבוניה שבמדינה מישיגן והובא לראשונה בפני שופט ביום שני האחרון. נמסר כי הוא גויס לחיזבאללה לראשונה בסוף 2007 או תחילת 2008, וזמן קצר לאחר מכן החל לקבל משכורת מהארגון עד שנת 2015. במהלך מלחמת לבנון השנייה הוא הפיץ מייל ובו הביע את תמיכתו בנסראללה. א-דבק עבר אימונים צבאיים אצל אנשי חיזבאללה בלבנון בכמה הזדמנויות, בין 2008 ל-2014.

עוד נמסר כי במאי 2009, יצא א-דבק בשליחות חיזבאללה לתאילנד. הוא טס מלבנון למלזיה, ומשם לבנגקוק, במטרה להעלים חומרי נפץ מבית שפעילים אחרים של הארגון עזבו לאחר שגילו שהם תחת מעקב.

(מקור)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר