ההקלטה, הסערה ומכתב ההבהרה

הגרמ"ה הירש במכתב הבהרה: 'סומך על יו"ר ועד הישיבות'

שעות לאחר נחיתתו בשיקגו, הגרמ"ה הירש מפרסם מכתב בו הוא תוקף את עסקני הקנאים בעקבות ההקלטה שנחשפה ב"כיכר השבת", ומבהיר: "סומך על יו"ר ועד הישיבות; מכפישים בשמי" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגרמ"ה הירש (צילום: בעריש פילמר)

ההקלטה שנחשפה אמש (חמישי) ב"כיכר השבת" ובה נשמעים עסקני הקנאים בפגישתם עם ראש ישיבת סלבודקא הגאון רבי משה הלל הירש בעניין חוק הגיוס, גרמה לסערה עצומה בציבור הליטאי.

העובדה שבין היתר נשמעו בשיחה משפטים מהם עלה כביכול מביע ראש הישיבה, הנחשב לאחד ממנהיגי עולם הישיבות, ביקורת על וועד הישיבות, גרמה לתחושת אי נוחות בקרב בני ביתו ומקורביו על הדרך בה פורשו הדברים הרגישים שעלו במהלך השיחה.

השיחה שעוררה סערה במגזר הליטאי

הגרמ"ה הירש שהיה בדרכו לניו יורק, משם המשיך לשיקגו לגיוס כספים, בעת פרסום הדברים, גילה לתדהמתו כאשר נחת את הנזק שנוצר מהשיחה עם עסקני הקנאים.

הגרמ"ה הירש שוחח עם גורמים בכירים בציבור הליטאי, והחליט לפרסם מכתב הבהרה בו הוא מדגיש כי הוא נותן תמיכה מלאה לוועד הישיבות שבראשו עומד הרב חיים אהרון קאופמן.

בתחילת מכתבו, מתייחס הגרמ״ה הירש לשיחה עם העסקנים שנחשפה ב"כיכר השבת", וכותב: "על מה שאינשי דלא מעלי אשר כוונתם לקעקע הנהגת גדולי הדור שליט"א מכפישים בשמי את ידידי הרה"ג ר' חיים אהרון קואופמן שליט"א, הנני להעיד בזה שהרב הנ"ל נאמן בדבריו ובמעשיו ופועל ממש ללא לאות עבור כלל בני הישיבות. גם אלו שלא הקפידו לקיים התקנות, מתאמץ במסירות וועד הישיבות לעוזרם".

בהמשך מכתבו, מדגיש הרב הירש את הדברים שאמר בשיחה על חובת הזהירות של תלמידי הישיבות להשגיח כי הם עומדים בתקנות וכותב: "ובאמת מוטל על כל בחור לדעת על אחריותו האישית לשמור על כל התקנות להסדרת מעמד בן ישיבה כהוראתם של גדולי הדור זצ"ל ושליט"א, בשימת לב על כל ההודעות שמתפרסמות ע"י וועד הישיבות, כפי שהוכח שהפועלים על פי התקנות של וועד הישיבות לא ניזוקים".

"ועל זה באתי על החתום בצער על הכאב שנגרם ובציפיה לישועה - משה הלל הירש", נחתם המכתב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר