ראיון נדיר

מרדכי בן דוד: 'במשך שנים סבלתי פחד במה'

גדול הזמר החסידי, מרדכי בן דוד, העניק ראיון נדיר למגזין 'עמי' בו הוא מספר על פחד הבמה האדיר ממנו סבל והלחץ שגרם לו לרצות לפרוש לחלוטין מהתחום ומה גרם לו להישאר (מגזין)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: מגזין עמי)

גדול הזמר החסידי, מרדכי בן דוד, הוציא השבוע אלבום אולפן חדש 'צעקה' לרגל הוצאתו הוא מתראיין בראיון נדיר למגזין 'עמי' שם סיפר על תחילת הקריירה ועל חרדת הקהל שלו שנמשכה שנים ארוכות עד לאחרונה "שנים ארוכות סבלתי מפחד במה ועד היום כשאני ניגש בפעמים נדירות לעמוד כחזן הלב שלי דופק חזק". מרדכי בן דוד מספר בראיון כי הוא ממעט להתראיין בשל ניסיון העבר בו "שמו מילים בפיו ו"שרפו" אותו".

השנים הארוכות בהן מרדכי בן דוד (66) הוא אחד הזמרים המובילים במוזיקה החסידית יצרו אצלו סיפורים רבים מרתקים שחלקם נחשפים בראיון גלוי הלב של הזמר.

בן דוד מספר על מקרה בו פנה אליו גר צדק מדרום אפריקה וסיפר לו שהתגייר בגלל המוזיקה שלו. "שאלתי אותו אם היה שיר ספציפי שגרם לו להשראה הזו או המוזיקה שלי באופן כללי" והוא ענה לי שזה לא היה שיר ספציפי, הוא מצא את המוזיקה שלי ביוטיוב והתחיל להאזין והתחבר לזה ואז החליט ללכת לארץ ישראל ולהתגייר בבית דינו של ר' ניסים קרליץ. כיום הוא עם זקן ופיאות בקיטשע וגרטל ולומד בישיבה כל היום. מידי פעם הוא בא אלינו לשבת".

לשאלה כיצד הוא חש שהמוזיקה שלו משפיעה ככה על בני אדם עונה בן דוד בצניעות אופיינית, "זה לא שלי" זה של הקב"ה. מוזיקה היא מדהימה ובעלת עוצמה אבל היא מגיעה גם עם אחריות עצומה".

בשנים האחרונות הודיע מרדכי בן דוד כמה פעמים על רצונו לפרוש מהתחום , בראיון הוא חושף כי גם בעבר רצה לפרוש בשל הלחץ הרב בו היה נתון מההופעות.

"הייתי במסע של חמשה הופעות באירופה והייתי תחת לחץ רב בגלל שחששתי מאיכות הלהקה ונושא המזון הכשר. באמצע הקונצרט החמישי שהתקיים במנצ'סטר הרגשתי לפתע כאבים עזים בחזה. באופן טבעי נבהלתי וחשבתי להפסיק את המופע באמצעו. במהלך ההפסקה פניתי לר' אברהם יפה, הרב החבדי של מנצ'סטר שארגן את המופע ואמרתי לו "אני מצטער אבל אני אינני מסוגל להמשיך לחלקו השני של המופע". הרב יפה לא נבהל ואמר "אבל עליך לסיים אותו, יש "1500 אנשים בחוץ שמחכים לך". ב"ה הצלחתי לסיים את המופע במסירות נפש של ממש".

לאחר הסבב, הגעתי לביתי ואמרתי לחברותא שלי שהפך עם השנים למחותני, שאינני מסוגל יותר לשיר. הלחץ יותר מידי בעבורי. הוא מנהל עסק נדל"ן מצליח והציע לי עזרה להיכנס לתחום כדי שאוכל לעזוב את השירה. זמן קצר לאחר המקרה נסעתי לארץ ישראל ופניתי לאדמו"ר מלעלוב אליו הייתי מקורב. דיברנו על דברים אחרים ואז פניתי אליו בצד וסיפרתי לו מה קרה ועל ההחלטה שלי להפסיק לשיר. הוא אמר לי "ביקשת ממשהו רשות להפסיק לשיר? כאשר הבורא נותן לך מתנה אתה חייב לעשות בה שימוש".

ומה עם כאבי החזה? ,האדמו"ר נתן לי ברכה וכאשר חזרתי מאירופה עדיין עם כאבים בחזה, אשתי הכריחה אותי לפנות לקרדיולוג מומחה שאחרי בדיקה הבהיר לי שיש לי לב חזק "כמו של אריה" ואין לי שום בעיה ממשית".

הראיון שפורסם השבוע הוא חלקו הראשון של הראיון הארוך במיוחד שהמשכו יפורסם בשבוע הבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר