התגובה לעדות

טראמפ יתלונן כנגד ראש ה-FBI לשעבר

הנשיא האמריקאי זועם על עדותו של ג'יימס קומי בסנאט וטוען כי הדליף פרטים משיחות פרטיות, דבר שאינו מקובל ולא ראוי. מומחים משפטיים טוענים כי המעשה עדיין לא פלילי (בעולם)

קומי וטראמפ (צילום: שאטרסטוק)

הנשיא האמריקאי זועם ועכשיו הוא גם מתכוון לנקוט בפעולה מעשית. גורם המקורב לצוות המשפטי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר כי בכוונת הנשיא וצוותו להגיש תלונה לוועדת המודיעין של הסנאט ולצוות התובע המיוחד רוברט מולר, שחוקרים את פרשת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות, בעקבות עדותו של ראש ה-FBI המודח ג'יימס קומי בשבוע שעבר והטענה כי הדליף דברים משיחות פרטיות.

בינתיים הודיע אמש (מוצ"ש) הותבע הכללי, ג'ף סשנס, כי הוא מוכן להעיד בפני ועדת המודיעין של הסנאט בחקירת המעורבות הרוסית בקמפיין טראמפ.

בעדותו בסנאט על המעורבות הרוסית אמר קומי שפוטר בידי טראמפ ככל הנראה בשל חילוקי הדעות בנושא, כי חשש שעשוי להגיע היום שבו יצטרך את תיעוד השיחות בינו לבין טראמפ כדי להגן על עצמו. "הרגשתי שמשהו גדול הולך לקרות ושאני צריך לזכור כל מה שאומרים לי", אמר קומי.

טראמפ תקף את ראש ה-FBI שהדיח רק לפני כמה שבועות. "הוא מדליפן ושקרן", אמר טראמפ לאחר העדות. אמש הוא אמר גם כי הוא מוכן להעיד תחת שבועה בעצמו מול הוועדה שחוקרת את הפרשה. במשרד המשפטים האמריקני סירבו להגיב לדברי המקורב שהובאו ב"וושינגטון פוסט".

גורמים משפטיים שבחנו את הדברים של ראש ה-FBI לשעבר טוענים כי על אף שאכן ההדלפות של קומי אינן התנהגות ראויה הן עדיין לא עבירה פלילית למרות חוסר הנוחות מול התנהלותו של קומי.

טראמפ התייחס לאחר העדות גם לדברים שצייץ בעבר על האפשרות כי הקליט את שיחותיו עם קומי ואולי יפרסם את אותן הקלטות. "אספר לכם על זה מתישהו בעתיד הקרוב מאוד", אמר טראמפ. נשיא ארה"ב שב והכחיש כי ביקש מקומי לסיים את החקירה של מי שהיה באותה תקופה היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין. הוא טען עוד כי חלקים בעדותו של קומי היו פשוט לא נכונים.

בתוך כך, מחוקקים מתכוונים להמשיך לפעול לקבלת כל המסמכים ששמר קומי לעצמו. הוא מצידו אמר בסנאט כי מסר את כל החומרים לתובע המיוחד מולר, אך גם חברו מאוניברסיטת קולומביה, דניאל ריצ'מן, מחזיק במידע והוא יעודד אותו לפרסם את החומרים. ועדת המודיעין פנתה גם לריצ'מן לקבל את החומרים.

במקביל, ראשי ועדת המודיעין הודיעו כי ביקשו מקומי להעביר לידיהם כל מזכר או פתק שכתב באשר לשיחותיו עם טראמפ. הוועדה פנתה גם לבית הלבן ושאלה אם קיימות הקלטות או תזכורות משיחות קומי-טראמפ. הוועדה ביקשה שאם אכן קיימות הקלטות שכאלה הן יועברו לידיה עד ל-23 ביוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר