"תרחיש ירדנה"

החל מהיום: תרגיל רעידת אדמה ארצי

במשך ארבעה ימים יתקיים תרגיל גדול שידמה רעידת אדמה עוצמתית - 7 בסולם ריכטר. בתרגיל ישתתפו המשטרה, הצבא, משרדי ממשלה, בתי ספר ו-164 רשויות מקומיות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מתרגלים חילוץ (צילום: חברת החשמל)

דובר צה"ל מוסר כי החל מהיום (ראשון) יתקיים תרגיל רעידת אדמה ארצי שיימשך ארבעה ימים ויסתיים ביום רביעי.

שבוע זה יאופיין בתרגולים שונים ברחבי הארץ ומטרתו שיפור מוכנות פיקוד העורף, רשות החירום הלאומית (רח"ל), משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, מוסדות החינוך וגופי החירום לתרחיש של רעידת אדמה בישראל.

ביום שלישי (י"ט בסיוון התשע"ז, 13 ביוני 2017), בשעה 10:05 בבוקר תופעל מערכת הנגשת אות באמצעי התקשורת: טלוויזיה, תחנות רדיו ארציות ומחוזיות, אתרי אינטרנט וכן אפליקציית פיקוד העורף. לא תופעל מערכת הצופרים הפרוסה בארץ. מטרת האות היא תרגול התנהגות נכונה בעת רעידת אדמה לשם קידום מוכנות הציבור לרעידת אדמה בישראל.

דובר צה"ל מדגיש כי התרגיל תוכנן כחלק מגרף האימונים לשנת 2017. התרגיל מהווה הזדמנות שנתית נוספת להכנת כלל הציבור למצבי חירום, לבחינת המערכות השונות, התיאום הבין-ארגוני ושיפור ההיערכות והמענה להתגוננות העורף בחירום.

מדובר בתרגיל השנתי של פיקוד העורף כחלק מגרף האימונים השנתי. התרגיל ידמה התמודדות של כלל גופי הביטחון והחירום בישראל עם כל הקשור לרעידת אדמה. התרחיש נקרא "ירדנה" ומדמה רעידת אדמה בעוצמה 7.1.
בדובר צה"ל מדגישים כי באסון לאומי משטרת ישראל היא זו שאמורה לפקד על האירוע וצה"ל מסייע ככל שניתן לעזור למשטרה בסיפור הזה.
התרחישים חולקו לחמישה מרכזיים, שכל אחד מהם מתפצל לקל, בינוני וכבד.
"אנחנו מתרגלים בהתאמה לאתגרים שאנחנו צופים ברעידת האדמה. בראש ובראשונה עוסקים בגיבוש תמונת מצ"ב, בגיוס - כיצד מגייסים, ולאחר מכן בודקים כל מה שקשור לפגיעה בתשתיות חיוניות, גם כל סוגיית הנגישות שתהיה אחרת, בסוף צריך לראות איך מגיעים לערים, וגם לשיקום הראשוני שבעיקר נוגע לעקורים, נזקים מדרגה שנייה וכל מה שנוגע לטיפול באוכלוסייה", מסבירים בדובר צה"ל.
התרגיל נחלק לשלושה שלבים: שלב ראשון: תגובה מידית, מרבית שלב זה נשען על האוכלוסייה. שלב שני: ההסברה. שלב שלישי: שיקום ראשוני, שם ניתן לראות את חשיבות משרדי הממשלה.
במהלך התרגיל יתורגלו בתי ספר, משרדי ממשלה וגופים שונים. יש גם מסע הסברה שבאופן קבוע מובל ע"י פיקוד העורף והשנה נושאו המרכזי הוא רעידות אדמה. בנוסף, מתרגלים גם 164 רשויות מקומיות, ברמות שונות, חלקן חלק מהתרגיל.
"הסטטיסטיקה אומרת שכל 100 שנה צפויה להיות רעידת אדמה, לכן יש סיכוי שנפגוש את זה בקרוב", מסבירים בדובר צה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר