השוואה מקוממת

פרופ' אסא כשר תוקף את השמאל: "כמו הרבנים החרדים"

אסא כשר, הפרופ' הנחשב, לא ציפה למתקפה כה קשה מצד השמאל ועולם האקדמיה בגלל ש"העז" לקבוע לו קוד אתי ובחר בהשוואה מקוממת - "הם כמו הרבנים החרדים שמתנגדים לליבה" (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כשר. יוצא למתקפה (צילום: אורי דוידוביץ', ynet. תמונה ראשית: Oren Nahshon / FLASH90)

פרופסור אסא כשר, שמסעיר ביממה האחרונה את העולם האקדמי הישראלי עם קביעת קוד אתי עבור מוסדותיו לבקשתו של שר החינוך בנט, הגיב היום (ראשון) לביקורת הקשה כלפיו שהושמעה בתקשורת ובאוניברסיטאות.

בתגובה להודעה החריפה שפרסם ועד ראשי האוניברסיטאות כי "הקוד הפך לאוסף של כללים מוכתבים שלטונית, וזוהי הפרה חמורה מאוד", אמר כשר בנאומו באוניברסיטת בר אילן: "הוועד פועל כמו הרבנים החרדים. התשובה שלהם היא 'אתם לא תחליטו מה הילדים שלנו ילמדו'. זה אינסטינקט שמרני של קבוצה שרוצה לשמור על האינטרסים של עצמה".

פרופסור כשר, היום בכנס (צילום: מוטי קמחי, ynet)

הסערה נוצרה מאחר ועל פי הקוד החדש מרצים לא יוכלו להתבטא בנושאים פוליטיים בפני הסטודנטים שלהם, אלא אם הדבר מתחייב כחלק מחומר הלימוד כמו למשל בתחום מדעי המדינה. סעיף נוסף אוסר על חברי סגל אקדמי להשתתף בחרם אקדמי על מוסדות להשכלה גבוהה ואף אוסר עליהם לקרוא לאחרים לתמוך בחרם כזה. עוד קובע הקוד כי קליניקות ותוכניות לימודים באקדמיה לא יוכלו לקיים שיתופי פעולה עם עמותות המזוהות פוליטית.

לדברי כשר, "99 אחוזים מהתגובות שנאמרו בימים האחרונים על הקוד האתי לא היו ענייניות הכול משום שבנט חתום על זה. דיון פוליטי הוא מלא שקרים. עקרון האמת לא חל עליהם. כל הזמן מותר לשקר, להגזים ולהבטיח הבטחות שווא. הבעיה של האנשים האלה עם הקוד האתי היא שהבעיה שלהם נקראת בנט. ברגע שהוא חתום על זה, השמאל יהיה נגד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר