"עוקרים מילדי ישראל את האמונה"

הגאון רבי יהודה עדס: "יש גזירת הגיוס ויש גזירת החינוך"

לאחר שחרית, התייחס הגאון רבי יהודה עדס בפני תלמידי ישיבתו ל"גזירת הגיוס" ואמר כי זו "שואה רוחנית", וכן ל"גזירת החינוך", כשאמר כי מטרת משרד החינוך הינה "לעקור את האמונה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי יהודה עדס. ארכיון (צילום: מוסדות 'בנין אב' )

לאור הדיונים הרבים בנושא הגיוס וניסיונות ההתערבות בחינוך ילדי ישראל התייחס הגאון רבי יהודה עדס, ראש ישיבת "קול יעקב", למצב כאשר הבוקר (ראשון) לאחר תפילת שחרית נשא דברים בפני תלמידי הישיבה בראשה הינו עומד.

הגר"י עדס לא התייחס באופן ספציפי לאירוע כזה או אחר אלא דיבר בכאב על המאבקים של היהדות החרדית בשמירה על טוהר החומות.

"כיכר השבת" מגיש את דבריו המלאים:

"השתוממתי לשמוע שבוגרי ישיבתנו שולחים לשאול מה דעתי על הגזירות של ממשלת ישראל. אחזור על מה שאמרתי כאן בפני בני הישיבה לפני כמה חודשים.

"גזירת הגיוס היא שואה רוחנית על כל עם ישראל בכלל ועל עולם התורה בפרט. לצערנו מתעצמת מיום ליום גזירה זו וכבר אכלה חלק גדול מבני התורה.

"בנוגע לגזירת החינוך אחזור מה שאמרתי לפני כמה חודשים בפני מאות אברכים בכנס בוגרים שהתקיים בחדר האוכל. ממשלת ישראל, משרד החינוך והמחוז החרדי שמו לנגד עיניהם מטרה לעקור מילדי ישראל את האמונה בבורא עולם בטענה שאמונה בה' זה דבר מופשט ואי אפשר ללמד ילדים דבר מופשט.

"פניתי אז אל ראשי הישיבות שאם לא נעמוד על המשמר נקבל לישיבות בחורים שלא מאמינים בי"ג עיקרים.

"לעמוד על המשמר הכוונה שכל ראש ישיבה במקום שהוא נמצא ומכיר את מנהלי החיידרים ומנהלי הגנים עליהם לומר למנהלים אנחנו לא מוכנים לקבל שום פיקוח על הדרך איך ללמד את בנינו ובנותינו תורה, לא יעלה על הדעת שאנשים שכופרים בתורה יכתיבו לנו היאך ללמוד.

"אנחנו מוכנים לקבל פיקוח טכני כגון איזה מבנים מתאימים להחזקת גן וחיידר ולא פיקוח תוכני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר