מני צור באגרת לחייל החרדי // דעות

אלימות, פחים, טיטולים, סיגריות ענוגות על קצותן של הרבה מדי שפתים נוטפות ריר וחיוך רחב למראה האלימות ה"ימי ביינים"-פרימיטיבית הזו, בין אחים, זה לא מוגדר אחרת (דעות)

מני צור | כיכר השבת |
מני צור (צילום: באדיבות המצלם )

א. זה לא הם, זה החינוך, התפיסת חינוך, זה החינוך ל׳מרחב מוגן׳ על פי הגדרתם של הוריהם ל׳מוגן׳ ו׳למרחב׳. זה לא הם, זה גדול עליהם, זה ברח להם כבר, מזמן, ממזמן.

עמרם בלוי האיש והאידיאל המזוקק, שעל עלילותיו גדלנו ולא רק לובשי הזברות ובמחשבה שנייה ועל פי פועלם ואיך שהם מתנהלים, אולי הם דווקא, הם אלו שלא שמעו אודותיו. נם לו עכשיו בקברו משעמום, משעמום אופי ההפגנות הכתוב מראש!

אלימות מגעילה, פחים, טיטולים, חסימת צירים, סיגריות ענוגות על קצותן של הרבה מדי שפתים נוטפות ריר וחיוך רחב למראה האלימות ה׳ימי ביינים׳ פרימיטיבית זו, בין אחים, כן, שוב פעם, בין אחים, יוסף בן מתתיהו לא היה מגדיר זאת אחרת. ילדים חמודים ותמימים, להורים מטומטמים שצוהלים למראה גרירות אדם ואיש חרב באחיו...

אצל החופשיים הילד הולך לקולנוע לחוות אלימות וכאלה, אצלם הוא רק צריך לצאת את מפתן הבית. אז חסכנו כרטיס כניסה ונסיעות, כפיים אבא גאון, כפיים...

לעזעזאל מישהו יסביר פעם מה ההבדל? מה?

ב. זה החינוך, טמבל! בפרפרזה לססמת הבחירות של קלינטון-בוש.

כשאבא מוישה זוכמיר-שעמומי, לא הולך, שלא לומר בורח כשרואה יהודי מכה יהודי, שלא יתפלא ויכה על חטא למפרע, כשיראה את בנו לכשגדל, מגרד רגלים לשיעמומונו תוך שיחת טלפון ערמומית שכזו, במקווה המקומי, בדרך לעוד תרמית מתוחכמת אך קלוקלת.

ברמה העובדתית, רוב משתתפי ההפגנות בסגנון המתרקם לאחרונה מול חיילים הנם ילדים צווחניים מתודלקים כאלה, הם לא צריכים לראות מראות כאלו, בדיוק כמו שהם לא צריכים ואסורים בעוד כמה איסורי מראות, על פי תורתנו הקדושה, פסיק נקודה!

זה לא עושה מלאכים בנפש פנימה של העולל, זה מפעל למפלצות קטנות וחשוכות ביבוא אישי תוצרת עצמית, כמה מצער.

אתה מבוגר?! תיקח את דעותיך ומעשיך להיכן שבא לך, תפגין, תרביץ, תרקוד, תתגולל על האספלט הרטוב, אתה תשלם על כך, ילד זה סיפור אחר.

ג. ולחייל החרדי הפוטנציאלי (שגולש אצלינו בכיכר! אלא איפה?) שקורא אותי כרגע, אח שלי, עשה טובה, נתנו בידך נשק שבשנייה יכול להרוג נפש, כפתור תמים למראה שמחריב כפר ומערכות שמכריעות מלחמות.

בחייך, קטן עליך האתגר הבא שאני משליך לפתחך, עשה טובה כפרה של אמא, בינינו אתה יודע בדיוק כמוני שזה נושא רגיש, רגיש מאד. מעט אמיתי, הרבה פאנטי עם מסורת של נסורת, קצת פסיכוטי, עוד קמצוץ אידיאולוגי, קמצוצון, בתמהיל לא מפתיע ששים-ארבעים, של אקשן ואקסטרים ולא משנה הסדר, העיקר כל שני וחמישי.

ד. עשה טובה לעצמך ולאנושות, אל תשחק אותה ראש קטן.

אלו ילדים זכים! דפים חלקים להיכתב דורות לטוב או שמא לאבדון, אלו נשמות מדהימות! הם בגיל בו צריכים לראות דף גמרא, קפיטל תהילים, פרג אדום לצד כלנית הבושם, שמים כחולים ואפרוח של פלמינגו, זהו! אה... ואורחת צהריים חמה ואנושית של אמא חמה וטובה ואבא ששואל איך היה בחיידר, ולא כשאלה רטורית.

ודאי לא מכות רוע ושנאות בין יהודים בהתכתשות מיותרת על מלחמת הדעות, זה לא הגיל, ממש לא. גם זה יגיע! תן לו להתבשל לאט, בבריאות הנפש של ילדות קלילה.

העסקונה מטעם והמשטרונה לאגפיה, לא תצלח על זה, שם כל אחד הפוך אינטרס 380 מעלות.

על כן זה רק בידך! רק על כתפיך הדקיקות, רק אם אתה תבחר לעשות מעט ׳שכר פסיעות׳ ולהגיע ליעד שלך. שמא אולי מעט עייף יותר, ממסע היומי החשוב שלך. אמנם לא מסע כומתה, אך פעמים שהוא קשה יותר ממנו, ייצר הניצחון, רצון הפרנציפ׳ הבהמי הזה, ינסה להכריע , אז בבקשה, בשביל הנער, עבור התינוק שלא חטא, אל תתן לו לנצח אותך, צא למסע הקשוח הזה, וגם תנצח.

כי יש פה ילדים שנדרסים תחת עוצמות של אלף שרשראות טנק ואינטרסים, ולנפשם העדינה היפה והטהורה אין סיכוי מול זה, אם לא באמת דחוף אל תעשה את זה, לא בשבילם! גם לא עבור הוריהם נבערי הדעת והשכל, רק בשבילך!

תהיה בוגר אחי! איש גדול כזה, שמבין עניין ושנים, אתה הרי כזה, לא כבר סגרנו על זה?!

אתה תרגיש אחר כך, גדול, גדול מהחיים, מנצח, משהו פנימי כזה, רק אם תנסה תבין.

תמיד תזכור, פרנציפ׳ זה כלי לאנשים חלשים, אתה הרי לא כזה!

מישהו הציע שצריך לפוצץ אותם, את המפגינים המבוגרים במכות, לא ולא. אחר מנסה בק״ן טעמים ופלפולים לשכנעם לנקז את הסריטה שבמוחם לתעלה נוספת, גם לא יעבוד, על הריבון, החיל, המבוגר האחראי והמכיל להתעלות על מעל עצמו.

בהצלחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר