הקצין שהודח כי דאג לשעות שינה לחייליו - איבד את אחותו בעבר

מני איתן, המ"פ שהודח מצה"ל לאחר שלא אפשר לחייליו להשתתף בתרגיל בגלל חוסר בשעות שינה, איבד את אחותו בתאונת דרכים שנגרמה כתוצאה מעייפות בנהיגה (חדשות)

חיילי צה"ל באימונים. אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל )

אלוף פיקוד הצפון, האלוף יואל סטריק, הדיח אתמול (ראשון) מתפקידו את רס"ן (רב סרן) במיל' מני איתן שסירב פקודה ולא הסכים שחייליו בפלוגה יצאו לתרגיל צבאי על חשבון שעות שינה. לטענתו, החיילים היו חוזרים לביתם מימי המילואים כשהם עייפים ונהיגה כזו מסוכנת לחיילים והייתה עשויה לסכן את חייהם.

אך מאחורי התעקשותו של איתן שלא לאפשר ללוחמיו לצאת לתרגיל עם מחסור בשעות שינה סיפור עצוב וכואב. אחותו של מני איתן נהרגה לפני כמה שנים בתאונה לאחר שנהג שנרדם על ההגה פגע בה והרגה.

בנוסף, חייליו של איתן שסיימו לפני כמה שנים תרגיל מילואים ונותרו עייפים עם מחסור בשעות שינה עברו תאונה קשה שבנס איש מהם לא נהרג אך ספגו פציעות קשות.

נראה שהתעקשותו של איתן שלא לאפשר לחייליו לבצע תרגיל כשהם עם מחסור בשעות שינה הייתה מוצדקת מבחינתו ולוותה בעבר אישי כואב.

ריקי, רעייתו של מני איתן פתחה עצומה בה היא קוראת לאכוף את הוראות הבטיחות בצה"ל תחת הכותרת "תתעוררו לפני שיירדמו".

בהודעה שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה היא גוללה את מסכת חייו של בעלה וציינה את תרומתו לצה"ל, ואת השעות והימים בהם הוא מקדיש למדינה ולצה"ל, את הפוסט היא חותמת במילים "ההחלטה להדיח אותו, עוזרת לי לסגור את החשבון הלא פתור הזה ולאבד כל אמון במערכת הזו שאמורה לשמור עלי ועל ילדי".

בהודעת דובר צה"ל שפורסמה אתמול לאחר ההודעה על ההדחה נאמר: "במהלך תרגיל גדוד המילואים 5037 של חטיבת יפתח לפני כשבועיים, סרב רס"ן מני איתן, מפקד פלוגת המסייעת, להוציא את חייליו לתרגיל בשל מחסור בשעות שינה טרם יציאה הביתה. מפקד האוגדה החליט להדיחו, והיום (ראשון) הגיע איתן לאלוף פיקוד הצפון, יואל סטריק, שהחליט להדיחו סופית".

בהודעה הודגשה העובדה כי רס"ן איתן תרם רבות לשירות הצבאי: "האלוף ציין את תרומתו רבת השנים של המ״פ אך הדגיש כי סירוב פקודה מסוג זה הוא חריגה מהנורמה הפיקודית המצופה ממפקד פלוגה לוחמת אשר פוגע במרקם האמון הגדודי בלחימה".

גם חיילי המילואים מהפלוגה של איתן פרסמו הודעה בה נאמר: "צר לנו מאוד על החלטת אלוף הפיקוד. החלטה אומללה שממחישה היטב את הנתק הקיים, בין הפיקוד בצה"ל לבין חיילי המילואים. החלטה ששמה את האגו של המפקדים מעל חיי הלוחמים. אנו חווים אבדן אמון במפקד החטיבה. איננו מתכוונים להפסיק לשרת במילואים. עם זאת קשה לנו לראות עצמנו ממשיכים לשרת את מדינתנו תחתיו. ושתדע כל אם עבריה, שהפקידה בניה בידי מפקדים, שלא עושים מספיק כדי להשיבם הביתה בשלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר