גורמים בוושינגטון תוקפים

ציפי לבני מעורבת? "זה פוגע במשא-ומתן"

גורמים בוושינגטון תוקפים את הדיווחים שציפי לבני מעורבת בשיחות אותן יוזם הנשיא טראמפ ולדבריו מדובר בדיווחים כוזבים הפוגעים בשיחות השלום בין ישראל לפלסטינים (מדיני)

ציפי לבני, ארכיון (צילום: הדס פרוש פלאש 90 )

העיתון 'ישראל היום' מפרסם מפי גורמים בכירים בממשל האמריקני כי אין אמת בדיווחים ולפיהם ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני - התנועה) מייעצת לשליח נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לאזורינו, ג'ייסון גרינבלט, והיא ממלאת תפקיד חשוב בניסיונו של הנשיא לכונן הסכם שלום בין ישראל לבין הפלסטינים.

הגורם האשים את אותם ישראלים ופלסטינים המפיצים את השמועות ואומר כי דיווחים כוזבים אלו יועדו לחבל במשא ומתן שהנשיא טראמפ מנסה לקדם בימים אלו.

בשיחה עם 'ישראל היום' שב הגורם והדגיש כי "הדיווחים בישראל מחודש מאי האחרון, שמהם עלה לכאורה שלבני וגרינבלט דנים תכופות על הדרכים לקדם את תהליך השלום, מטעים ומשוללים כל בסיס".

עם זאת בשיחה נזהר הגורם האמריקני הבכיר שלא לתקוף ישירות את לבני וציין את העובדה כי השליח לאזורינו גרינבלט מעריך את פועלה ושתי הפגישות שערך אתה היו חלק ממכלול פגישות שקיים עם כניסתו לתפקיד, ולבני היא זו שביקשה להיפגש עם גרינבלט.

בארה"ב מדגישים כי לפגישות עם לבני לא היו משמעות של ממש במהות השיחות הנערכות וכי הן נועדו רק לצורך היכרות עם השטח. "שתי הפגישות עם ציפי לבני היו במסגרת מספר רב ביותר של פגישות שעורך גרינבלט מאז מינויו עם גורמים שונים משני צדי המתרס הפוליטי בישראל, לבקשתם, ומאז הפגישה השנייה גרינבלט לא נפגש אתה ולא מתייעץ עמה בשום צורה שהיא", הבהיר הגורם.

הפגישה הראשונה של לבני עם גרינבלט הייתה ב־24 במארס בוושינגטון והיא יצאה אל הפועל לאור בקשתה של שלבני ובעקבות אותה פגישה הזמין גרינבלט את לבני באופן ספונטני להצטרף למשפחתו לארוחת שבת. לדברי הגורם אין משמעות של ממש לאורחת שבת זו שכן השתתפו בה עוד כ-20 נוכחים נוספים.

יצוין כי פגישתם של חברי כנסת בישראל עם בכירים בבית הלבן אינה דבר חריג ובמיוחד בעת חילופי שלטון.
תגובת ציפי לבני לא התקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר