דאעש: ארה"ב עושה שימוש בזרחן לבן • צפו

ארגון המדינה האיסלאמית מפרסם סרטונים מהם עולה לכאורה כי הקואליציה בהובלת ארה"ב עושה שימוש בזרחן - בניגוד לחוק הבינלאומי. בארה"ב מכחישים (העולם הערבי)

שריפה בעקבות הפצצת זרחן (צילום: דאעש)

ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש) מפרסם בכלי התקשורת שלו סרטונים מהם עולה לכאורה כי הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארה"ב הלוחמת בדאעש עושה שימוש בפצצות זרחן במהלך הלחימה שלה בארגון הטרור בעיר א-רקה שבמזרח סוריה.

הסרטונים מראים לכאורה שתי פצצות המוטלות ממטוסי קרב ונראות כמו פצצות המשלבות שימוש בזרחן לבן. תמונות דומות פורסמו לפני כשבוע במהלך הקרבות על כיבוש העיר מוסול שבעירק.

יצוין כי על פי החוק הבינלאומי אסור לעשות שימוש בפצצות זרחן בקרב אוכלוסיה אזרחית אך עם זאת החוק מתיר לכוחות צבא לעשות שימוש בזרחן לבן לצורך הפקת מסך עשן, הזרחן הלבן גורם לכוויות קשות מאד וגורם לתלישת העור מהעצמות ואף לגרום למוות.

העיתון "ניו יורק טיימס מדווח" מפי גורם בכיר בצבא ארה"ב כי לכוחות האמריקנים הלוחמים בסוריה ובעירק גישה לזרחן אך מעולם לא נעשה בו שימוש נגד מטרות אנושיות.

גורמים בכירים אחרים בצבא ארה"ב התייחסו לסרטונים שפורסמו ולטענות דאעש, נעשה שימוש בזרחן ואמרו כי השימוש בזרחן נעשה על פי חוקי הלחימה הבנילאומיים והשימוש נעשה רק לצורך מיסוך ואין על השימוש השפעה כלל על אזרחים ואפילו על לוחמים מארגוני טרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר