טיולים לילדים בחופש הגדול - המדריך המלא

עכשיו, כשהקיץ כבר כאן, זה הזמן "לארוז" את הילדים ולצאת לטיול יום או טיול של כמה ימים ביעד כלשהו בארץ. למרות שארצנו קטנטונת, יש בה שפע של אתרים וגם אטרקציות שמתאימות למשפחות עם ילדים, כאלו שאפשר לשלב בכל סוג וסגנון של חופשה (תיירות, בשיתוף ReGo)

kikar.co.il בשיתוף ReGo | כיכר השבת |
טיולים לילדים בחופש. אילוסטרציה (צילום: Mendy Hechtman/Flash90)

רגע לפני שאתם יוצאים לדרך, הנה כמה טיפים

רוצים לחסוך בהוצאות הטיול ולוודא שאתם והילדים שלכם חוזרים כולכם בשלום הביתה? הנה כמה טיפים קצרצרים לחופשה בטוחה ונעימה יותר:

  1. אל תתפתו לעצור בדרך במסעדות מזון מהיר או בדוכנים השונים שבצידי הכביש. הכינו מבעוד מועד סנדוויצ'ים לדרך ושמרו אותם, יחד עם הפירות והירקות הטריים, בצידנית שומרת קור. בריא וטוב הרבה יותר. הן לכם ובעיקר – לילדים שלכם.
  2. יוצאים לאוויר הפתוח? בקיץ, מעבר לטמפרטורות הגבוהות, קרינת השמש גבוהה גם היא ומסוכנת במיוחד. הקפידו למרוח עליכם ועל הילדים שלכם קרם הגנה מפני השמש, דאגו לקחת כובעים לכולם וגם לשתות כמות מספקת של מים.
  3. כשמדובר בחופשה משפחתית, עלויות הנסיעה בתחבורה הציבורית יכולות להיות גבוהות ולהגיע למאות שקלים. תוסיפו לזה את חוסר הנוחות שנגרם מנסיעה בחבורה ציבורית שכן הצורך לשלב בין כלי תחבורה שונים בארצנו הקטנה מתבקש. אתם יכולים למצוא את עצמכם במהירות ביום מורכב ומתיש וזה עוד לפני שהגעתם ליעד. השכרת רכב, במקרה הזה, היא הפתרון המושלם. נוח וגם זול יותר. כך גם תוכלו לעצור עם הילדים בכל מקור שתרצו ואפילו ליהנות מפיקניק משובח.

ועכשיו – יוצאים לטיול

תוהים איפה כדאי לעצור בדרך או מחפשים רעיונות לטיולים לילדים בחופש הגדול? אם כן, הנה סקירה קצרה על כמה מהמקומות שלא תרצו לפספס:

טיולי משפחות בצפון

אזור הצפון גדוש באתרים ומקומות לבקר בהם, ובמיוחד כשמדובר בילדים. השכרת רכב, במקרה הזה, היא פתרון מושלם, כאמור, למי שרוצה להגיע עם הילדים בקלות, במהירות ובעיקר גם בנוחות אל היעד ומבלי להצטופף בתחבורה הציבורית, בין אם מדובר באוטובוסים או רכבות, שלא בהכרח מגיעות לכל יעד.

ראש הנקרה – בנקודה הצפונית היפהפייה הזו נמצאת שמורת טבע מרהיבה עם נקרות עוצרות נשימה. המקום פתוח לאורך כל השבוע ואפשר לעלות על הרכבל התלול שבו כדי להתרשם מיופיין של הנקרות. מעבר לכך אפשר לפגוש בו גם את שפני הסלע, שחיים באזור, לראות מקרוב צמחים שונים ולהתרשם מהנופים העוטפים את המקום מכל עבר.

הכנרת והסביבה -שמורת הארבל, שקרובה אל הכנרת, היא יעד מושלם לבלות בו. השמורה מציעה לכם שביל נופי מרהיב ביופיו, הכולל מצוקים מרשימים הצופים אל הכנרת. המסלול שבה הוא מסלול מעגלי שאורכו כ – 3 ק"מ והוא מתאים למשפחות מטיבות לכת עם ילדים גדולים.

חיפה והאזור - מסתובבים באזור חיפה? פארק נשר הוא מקום מתאים למשפחות עם ילדים קטנים. יש בו מסלול מעגלי שאורכו 2.5 ק"מ, מסלול קל למדי. לא רחוק מקריית ביאליק תמצאו את שמורת אפק שגם בה אפשר לטייל עם הילדים ואפילו ליהנות מפיקניק בחיק הטבע. בשמורה מוצע לכם שביל חווייתי, הכולל הליכה לצד המים. ובאשר לחיפה עצמה, העיר מציעה מבחר של אפשרויות וגם אטרקציות למשפחות, כמו למשל, פארק טרמפולינות כייפי, המוזיאון הלאומי למדע – מדעטק, כמו הפארק האתגרי "אקס פארק" וגם חופי הרחצה שסמוכים לעיר, שהם פתרון מושלם ליום קיצי חמים.

טיולים במרכז

המרכז מושלם לטיול של כמה ימים ולו בזכות שלל האתרים שבו וגם מזג האוויר הנוח שהוא מציע לאורך כל השנה.

תל אביב – העיר הגדולה היא ה-מקום לבלות בו עם הילדים. כמעט בכל שבוע מתקיימים בה אירועים שונים ויש בה לא מעט מקומות, שמומלץ לעצור בו לשעה או שתיים (או אולי יותר), כשיוצאים לחופשה של כמה ימים. אחת האטרקציות המרהיבות בעיר היא הכדור הפורח, שאפשר לעלות אתו גבוה ולראות את העיר מזווית קצת אחרת. אטרקציה נוספת היא מרכז המבקרים "לגעת בטבע", שנמצא בכפר הירוק, צמוד לתל אביב, ובו פוגשים בעלי חיים, מבקרים ברפת, יוצאים לסיור בעגלה ועוד.

ירושלים - חשוב לכם שהילדים ילמדו מעט על האתרים הקדושים וגם על ההיסטוריה של העם היהודי? ירושלים, אם אתם רוצים להקדיש את החופשה שלכם לאזור המרכז, היא היעד המתאים להגיע אליו. בירושלים תמצאו שפע של אתרים מעניינים, שכדאי שתכירו לילדים שלכם, מסעדות כשרות וטובות וגם מסלולי הליכה, הכוללים עצירה במקומות מרתקים. מוזיאון מגדל דוד בירושלים הוא אחד המקומות המומלצים לביקור. המוזיאון ממחיש למבקרים בו, ילדים ומבוגרים כאחד, עד כמה ההיסטוריה של ירושלים עתיקה ועשירה מאד, ועושה זאת באמצעים מיוחדים במינם. אל תפספסו את החיזיון הלילי שהוא מציע. הוא נמצא בכניסה אל העיר העתיקה, קרוב לשער יפו ואפשר לבלות בו עם הילדים כמה שעות. מוזיאון המדע בירושלים הוא מקום נוסף, המתאים גם הוא לביקור עם הילדים ואפשר ללמוד בו על תופעות מדעיות מרתקות.

מחוץ לעיר - טיול רגלי נחמד באזור ירושלים הוא הטיול במערת הנטיפים, מערה של נטיפים וזקיפים, מערה מרשימה שהתגלה בשנות ה – 60 של המאה הקודמת.

טיול עם ילדים בדרום

הדרום היפהפה של הארץ מפגיש את המטיילים בו עם נופי מדבר וגם עם לא מעט ירוק וטבע מרהיב. חובה כמובן לקחת מים ולהצטייד בנעלים נוחות ולוודא שהמסלול הנבחר מתאים לגיל הילדים.

מדבר יהודה וים המלח – האזור המקסים הזה, שבחלק הדרומי של המדינה, מציע גם הוא לא מעט אפשרויות שיכולות להתאים למשפחות עם ילדים. מסלול טיול נהדר, שמתאים לכל המשפחה ובכל עונה, הוא המסלול של נחל ערוגות. רמת הקושי שלו היא בינונית והוא כולל הליכה לצד מי מעיינות, הזורמים לאורך כל השנה. המסלול משלב בין מים למדבר החום והצחיח ואפשר, במהלכו, לפגוש גם לא מעט בעלי חיים וצמחים נדירים, האופייניים לאזור. ובל נשכח גם את נחל דוד המפורסם, שגם אליו כדאי להגיע עם הילדים אם מתכננים לשכור רכב ולהדרימה. רמת הקושי שלו בינונית והוא כולל תצפיות מקסימות על ים המלח וגם נחלים ומפלים מרעננים. חוות האלפקות נמצאת לא רחוק ממכתש רמון וכדאי להגיע אליה עם הקטנטנים וגם עם הגדולים שבחבורה. בחווה תפגשו פנים מול פנים את האלפקות החביבות והילדים יוכלו להאכיל אותן וכמובן גם ללטף אותן. משם אפשר להמשיך לטיול במצפה רמון.

אילת והערבה - לא בכדי היא מושכת אליה משפחות עם ילדים. העיר אילת מציעה למשפחות ולילדים בכל גיל שלל של הרפתקאות ואטרקציות: ריף הדולפינים, המצפה התת ימי, IMAX וגם החופים הצמודים לעיר. כדאי לשלב גם טיול מחוץ לעיר במדבר עצמו. אפשר לצאת לטיול ג'יפים, שמתאים גם הוא לילדים ולבקר בעמודי עמרם, בקניון האדום ואולי לעצור לתצפית בפלימנגו שבבריכות המלח שסמוכות אל העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר