"השמאלנים יותר אינטלגנטים"

גפני על הפגנת הגיוס בארה"ב: "הפגינו נגד הרבנים שלנו"

ח"כ גפני אמר ב'ועידת הארץ' כי "השמאלנים יותר אינטלגנטים מהימנים" אך הוא לא יושב איתם בגלל חברותם עם הרפורמים. הוא תקף בחריפות את 'נטורי קרתא' והפגנת הגיוס בארה"ב • צפו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: כיכר השבת; תמונה: פלאש 90)

יושב ראש ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) השתתף בצהריים (שני) ב"וועידת 'הארץ' לשלום" והסביר על יחסי החרדים עם השמאל.

תחילה הסביר גפני מדוע חבר לממשלת ימין ואמר כי "תמיד שואלים אותי בהרצאות מהסוג הזה - אתה מבחינה מדינית נוטה יותר לשמאל, למה אתה לא הולך איתם? זה כי אתם יושבים עם הרפורמים, אנחנו לא מכירים בהם בכלל, הם פוגעים בעם היהודי.

"אני יושב עם כולם בכנסת, אבל עם הרפורמים לא יושב. הרפורמים אצלי זו הבעיה הקשה ביותר. זו הפגיעה הקשה ביותר בעם היהודי".

גפני הצהיר בחיוך לקול מחיאות הכפיים של הקהל כי "השמאלנים יותר אינטלגנטים מהימנים", והוסיף: "אני לא שמאלני ולא ימני אני עובד בשכל. נכון שבנושא המדיני אני יותר קרוב לעמדות השמאל וכך כל מצביעי דגל התורה משום שאתה מבין שאני לא מדבר על דעתי אלא ממושמע לרבנים".

בשיחה עם עורך "הארץ", אלוף בן, אמר גפני: "אני לא אוהב את החקיקה שהממשלה הזו מביאה בכל מיני נושאים ימניים. ממש לא אוהב. אני גם אומר זאת לראש הממשלה. הרבה דברים אם הייתי יכול הייתי מצביע נגד. אבל אין לי בן ברית. אין לי בשמאל מי שיגיד - מה שאצלך בציפור הנפש אנחנו איתך באש ובמים ואז אני יהיה מוכן בתמורה להיות באש ובמים בנושאים שלכם".

גפני: "לא כולם זה הנטורי קרתא"

"בתיאוריה אם היתה פה מדינת הלכה לא היו עושים לציבור הערבי מה שהממשלה עושה לו כיום. היו שומרים על זכויותיו ואני סבור שיש לדאוג גם למיעוט", ציין גפני.

עורך "הארץ" שאל את גפני על מדיניות המשטרה כפי שהיה בשכונות החרדיות לעצור מתפרעים ושאל האם יש חשש מהתקוממות חרדית.

גפני השיב כי הראשונים שהותקפו בשכונת מאה שערים היו הוא וחברו לכנסת אורי מקלב. "הם לא מתכוונים אליכם אלא אלינו. אליי, כיוון שאני חלק מהממסד ומהמערכת".

"הם נטורי קרתא והם לא משלנו", חידד גפני והתייחס להפגנת הגיוס בארה"ב, "הם גם עשו אתמול את ההפגנה נגדינו באמריקה, נגד הרבנים שלנו, אתם חייבים ללמוד את ההבדלים בתוך החברה החרדית".

בשיחה עם "כיכר השבת" הסביר גפני כי הוא מופיע באירועים רבים מסוג זה וכי חשוב להשמיע את עמדתנו במקומות הללו. "חשוב שיידעו שלא כולם זה הנטורי קרתא, יש מיינסטרים ויש אותם", חידד גפני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר