התייחסות ראשונה

בן צור: "הגר"ש בעדני גיחך על הכותרות שישי חוזר לש"ס"

ח"כ יואב בן צור, המקורב לחבר המועצת הגר"ש בעדני, מתייחס לדיווחים כי הרב תומך בהחזרת אלי ישי לשורות ש"ס: "הרב גיחך על הכותרות". על אי אישור חוק הכותל: "אין שינוי לרעה במצב" (וידאו)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור, התייחס הצהריים (שני) לראשונה לדיווחים כי חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני הביע נכונות להחזרתו של אלי ישי לשורות ש"ס. לדבריו, הוא שוחח עם הרב על הנושא, והרב גיחך ואמר כי "מי שכתב את הכותרות אינו יודע מה קורה במועצת חכמי מהתורה".

בפתח הראיון, דיבר בן צור על המינוי החדש שלו - לעקוב אחר חילולי השבת ברכבת ישראל, ואמר: "אנחנו רואים שיש יותר חילולי שבת מבעבר. אמנם משרד התחבורה מתנער מהאחריות ואומר שהאחריות היא של משרד העבודה, ובמשרד העבודה טענו שהעובדים הם גויים, נבדוק".

יו"ר סיעת ש"ס יואב בן צור בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

דרעי אמר שאם יהיו חילולי שבת הוא ידווח על כך לראש הממשלה. פעם היו מאיימים במשברים, נראה שנוח לכם להחליק את זה

"ברגע שאין נתונים אי אפשר לאיים על מה שאתה לא יודע. כשיהיו נתונים ונביא אותם, וככל שהנתונים יהיו חמורים יותר, השיח יהיה שונה וחד משמעי".

אם כבר מדברים על השבת. מה עם חוק השבת?

"אנחנו הבנו מיו"ר התנועה שהדברים מתקדמים. יש תשובה לדיון נוסף בבית המשפט. תשובת המדינה תהיה שמבקשים דיון נוסף, ואני מקווה שבג"צ יבין ויעשה דיון נוסף".

בראיון הקודם אמרת שבתחילת מושב הקיץ חוק הכותל יעבור. נראה שמשתמשים בחוק יותר כאיום

"אני חושב, ואני אומר לך, שבסופו של הליך גם מתווה הכותל יבוא על פתרונו. המצב הנוכחי כרגע הוא מצב סטטי, מצב שאנחנו יכולים להישאר בו, אין שינוי לרעה"

מחכים לבג"צ שיכריע ואז יהיה שינוי לרעה?

"אנחנו לא מאמינים שנגיע לשם, גם בג"צ מבין שמתקיימים דיונים".

איך עוברים עליכם הימים האלו בש"ס כשברקע חקירת היו"ר?

"לא יודע אם שמת לב, העניינים מתנהלים כסדרם. אנחנו בטוחים וסמוכים שלא כצעקתה. אין לנו ספק שבסופו של דבר הצדק יצא לאור. אנחנו ממשיכים בעבודתנו רגיל, זה לא משפיע לא על היו"ר ובטח שלא עלינו".

הגר"ש בעדני, דרעי ובן צור

ח"כ יואב בן צור, נחשב לח"כ הקרוב ביותר לחבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני. כעת, הוא מתייחס לראשונה לדיווחים וה'שמועות' כי הרב תומך בחזרתו של אלי ישי לש"ס: "ישבתי עם הגאון הרב בעדני, שאלתי אותו על הנושאים האלה, הוא אמר שכל מי שאומר דברים כאלו - אומר אותם על דעת עצמו, אין לו, ואין לו צורך לטפל בנושאים הללו כרגע, זה לא בר קיימא, התנועה צריכה ללכת קדימה".

בן צור מספר כי הגר"ש בעדני: "גיחך על הכותרות האלה, אמר שהוא לא יודע מי כתב אותם, אבל מי שכתב אותם בטח לא יודע מה חושבים מועצת חכמי התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר