העימות ימנע?

מצרים לחמאס: 'אם תפסיקו להבריח נשק, נספק לכם חשמל'

החלטת הקבינט בישראל להיענות ליוזמת אבו מאזן ולצמצם את אספקת החשמל לתושבי עזה, שגורמת לחששות רבים מפני קיץ לוהט מול חמאס, הובילה לפנייה מצרית מעניינת (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כוח מצרי חושף מנהרה שנחפרה לרצועה מתוך בית ברפיח המצרית (צילומסך: מתוך טוויטר)

משבר החשמל בעזה: מצרים הודיעה לחמאס כי היא מסכימה לדאוג לאספקת חשמל לרצועת עזה בתמורה לשינויים ביטחוניים, כך דיווח היום (שלישי) העיתון 'א-שארק אל אווסט' מפי גורמים פלסטיניים.

לפי הדיווח, שורה של דרישות ביטחוניות הועברה מקהיר ליחיא סינוואר מנהיג חמאס, בהן הפסקת ההברחות של תחמושת לרצועה, הסגרת 17 מבוקשים בחשד לטרור והגנת הגבול בין רצועת עזה לחצי האי סיני.

חוץ מאספקת החשמל ממצרים, היא מתחייבת בתמורה גם לספק חופש תנועה בגבולות ומענה למקרים הומניטריים. לדברי הגורמים הפלסטיניים, המצרים חשים בפעם הראשונה שניתן להשפיע על מנהיגי חמאס, איסמעיל הנייה וסינוואר.

כזכור, שלשום החליט הקבינט המדיני-ביטחוני בישראל לצמצם את אספקת החשמל לרצועה, על אף שבכך תתגבר עוד יותר המצוקה הכלכלית של תושבי עזה שעלולה להביא להסלמה מול חמאס בקיץ זה, כהיענות לראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן שיזם מהלך זה בכך שהודיע על הפסקת התשלום שישראל גובה מהרשות על החשמל לעזה.

כזכור, אתמול הזהיר דובר חמאס עבד אל-לטיף אל-קאנוע: "מי שאחראי להחלטה זו הוא האויב הישראלי המטיל מצור על רצועת עזה, וכן אבו מאזן בתפקידו הלא מוסרי והלא אחראי המשלים את המצור. היענות הכיבוש הישראלי לבקשת ראש הרשות מחמוד עבאס היא הרת אסון, מדובר בהחלטה מסוכנת שתגרום להידרדרות עד לפיצוץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר