שינוי מהותי בצה"ל

גורם בכיר: "מאות מתקפות סייבר מידי יום על ישראל"

צה"ל משנה את התפיסה שלו בכל העיסוק בנושא הסייבר. אגף התקשוב ישנה את שמו ואת מהותו וישמש להגנה מפני מתקפות סייבר המתרחשות מדי יום על מדינת ישראל (חדשות)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
התג החדש של אגף התקשוב וההגנה בסייבר (צילום: דובר צה"ל )

שינוי מהותי בצה"ל בכל הנוגע לעיסוק בנושא הסייבר והמרחב הקיברנטי. אגף התקשוב בצה"ל משנה את שמו ואת ייעודו והופך להיות אגף התקשוב וההגנה בסייבר. האגף ירכז תחתיו את נושאי ההגנה האקטיבית ואמצעי הלחימה והמערכה שקשורים להגנת צה"ל בתחום הסייבר.

בצה"ל מסבירים כי מאז כניסתו של הרמטכ"ל איזנקוט לתפקיד, המטה הכללי עוסק ברה ארגון הצבא כדי לתת מענה לאתגרים ולחזק את צה"ל, ובמסגרת זו גם מימד הסייבר עבר אפיון מחדש של האתגר, החלופות והמענה.

בדצמבר האחרון קיבל הרמטכ"ל את ההחלטה ובצה"ל יצאו לתהליך התארגנות מהותי בכלל גופי צה"ל במסגרתה אגף התקשוב משתנה והופך להיות אגף התקשוב וההגנה בסייבר. מעבר למשימות הנוכחיות שלו, יהיה האגף אחראי להגנה האקטיבית ואמצעי הלחימה והמערכה שקשורה לחופש הפעולה הצה"לי במימד הדיגיטלי.

גורם בכיר במטה הסייבר הצה"לי מציין כי האגף התחיל את השינוי ועושה תהליכים שעיקרם יהפכו אותו מגוף טכנולוגי לגוף שמוביל התרחשות אופרטיבית הכוללת הגנה ומתקפה שהיא בעצם הגנה אקטיבית במרחב הקיברנטי.

גורמים בכירים בצה"ל אומרים ל'כיכר השבת' כי השינוי יעצים את החסינות הקיברנטית של צה"ל. "זה לא סוף פסוק, אלא תהליך הגנה מתמשך לאתגר הייחודי במימד הזה. במסגרתה אגף התקשוב ישנה את שמו לא רק בצורה סימנטי של תג וכומתה אלא שינוי מהותי של ממש", הם אומרים.

בתהליך נבנים גם תשתיות מאד מהותיות - מוצר השליטה של הסייבר, חמ"ל סייבר שייתן לרמטכ"ל ולצה"ל את המידע המלא על הנעשה במימד העולמי. "זו בפעם הראשונה שזה בינלאומי כי זה שדה קרב גלובלי וזה יאפשר לנו לנהל את כל המערכות הרלוונטיות של המימד בצה"ל ובמימד הלאומי וכמובן עם שותפים בעולם. החמ"ל הזה יהיה מכפיל כוח שיתרום גם הוא להגנת צה"ל והמדינה כולה", מסבירים הגורמים.

לדבריהם, מידי יום מתקיימים כנגד ישראל מאות מתקפות סייבר ומדובר במערכה יום יומית שמתנהלת מתחת לרף של מלחמה אבל היא מאד מאתגרת. "זה מכריח אותנו להיות טובים גם בלוחמה קינטית וגם קיברנטית. בכל מערכה שתהיה במדינת ישראל לא משנה היכן היא תהיה יהיו גם אלמנטיים קיברנטיים ואנחנו צריכים להיות ערוכים במימד הזה".

המערך החדש יהיה אחראי על כל הקשור להגנת צה"ל בתחום הקיברנטי ויסייע גם במימד הלאומי לרשות הלאומית להגנת הסייבר במשרד ראש הממשלה בנושאים האזרחיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר