יטרוף את הקלפים?

הגאון רבי אהרון בוטבול יתמודד על רבנות העיר בית שמש?

על רקע הסערה סביב המירוץ לרבנות העיר בית שמש, בכירים בעיר טוענים כי הגאון רבי אהרון בוטבול שוקל להתמודד מה שעלול לטרוף את הקלפים • בסביבת הרב מכחישים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי אהרון בוטבול (צילום: ויקטור מאזוז)

הקרב על רבנות בית שמש • המירוץ מתקרב לישורת האחרונה: בעוד פחות מחודשיים יצעדו חברי הגוף הבוחר בבית שמש לקלפיות לבחור את רב העיר שייכנס לנעליו הגדולות של הגאון רבי שמעון ביטון שפרש לאחרונה לפנסיה לאחר עשרות שנים בהם כיהן כרב העיר.

למרות תאריך היעד המתקרב נראה שהמירוץ עדיין פתוח. הגאון רבי אלחנן פרץ, מסרב לפי שעה להציג את מועמדותו, מועמדות שהייתה יכולה לטרוף את הקלפים, מה שפתח את הדלת למועמדים נוספים.

בשבועות האחרונים עלה שמו של הרב ינון רביב כמועמד לרבנות העיר שאף זכה לתמיכת מועצת חכמי התורה, מלבד הגאון רבי דוד יוסף שמסרב לתמוך בו, אך ישנם גורמים לא מעטים שמעריכים שהמועמדות עשויה להיתקל בקשיים ולכן ישנם מאמצים למצוא מועמד שישמש כקונצנזוס ויזכה לתמיכת הגוף הבוחר.

יצוין כי למרות שראש עיריית בית שמש משתייך לסיעת ש"ס, רוב תושבי העיר החרדים משתייכים דווקא לציבור האשכנזי מה שייאלץ את ש"ס למצוא מועמד שיזכה לתמיכת המפלגות האשכנזיות שמחזיקות בכוח לא מבוטל בקרב חברי הגוף הבוחר.

גורמים בכירים בעיר המעורים בהליך הבחירות טוענים כי הגאון רבי אהרון בוטבול, חתנו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, שוקל ברצינות להציג את מועמדותו לרבנות העיר ואף ייתכן והוא יעשה זאת כבר בימים הקרובים. מנגד, בסביבת הרב מכחישים זאת בתוקף וטוענים כי הרב לא דיבר עם איש בנושא.

הרב בוטבול, מגיש תוכנית הלכה ברדיו 'קול ברמה' ונחשב לדמות הלכתית שזוכה להערכה גדולה. לטענת אותם בכירים, הוא אולי היחיד מבין המועמדים שיש בידו ניסיון של רבנות מקומית שכן הרב כיהן כראש ישיבת 'לווית חן' ובמקביל כרב המועצה האזורית חבל מודיעין.

"הרב בוטבול", אומר ל'כיכר השבת' אחד המעורבים, "יכול לזכות בתמיכת ש"ס הן בשל מעמדו ההלכתי והתורני והן בשל הייחוס המשפחתי והוא היחיד שיכול לאחד סביבו את הקהל האשכנזי והמסורתי, קהלים שבדרך כלל מתקשים לקבל החלטה מאוחדת".

לדברי אותו מעורב, במידה והרב בוטבול יתמודד ייתכן ומועצת חכמי התורה תשנה את החלטתה גם בשל המחלקות הפנימית בתמיכה ברב ינון רביב.

לדברי הגורם: "בעת הזו, שבית שמש עולה לכותרות פעמים רבות על רקע מריבות וסכסוכים פנימיים, צו השעה הוא להביא מועמד מוסכם שיאחד את העיר וייתן כבוד לתושבי העיר ומוסד הרבנות".

כאמור, למרות דברי המעורבים בבחירות, בסביבת הרב בוטבול מכחישים כי בכוונתו להתמודד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר