המשגיח והשמות הבדויים

המסר של ראש הישיבה הספרדי אל הרבי מסאטמר • סערה

ה"משגיח קטן" הספרדי מנה בנאומו בהפגנת הגיוס "שמות בדויים" של בחורים שהסתבכו עם הצבא, ראש הישיבה האון רבי יעקב בן נאים שיגר בתגובה מסר נזעם אל האדמו"ר מהרי"י מסאטמר (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב רבי ואחד המשתתפים בהפגנה (באדיבות המצלם)

"פייק ניוז" - המשגיח והשמות הבדויים: "הפגנת הגיוס" המשותפת של פלג האדמו"ר מהרי"י מסאטמר וראשי ישיבות מ'הפלג הירושלמי', מנתה רובה ככולה קהל הנמנה על חסידי סאטמר וחוגי הקנאים, אולם בנאומים שולבו מספר ראשי ישיבות המזוהים עם 'הפלג'.

מכתבו של ראש הישיבה לאדמו"ר מסאטמר

בין הנואמים היה הגאון רבי שמואל אריה לוין שהגיע במיוחד מארגנטינה וכן הרב יהודה רבי שייצג בדרשתו, כביכול, גם את תלמידי הישיבות בני עדות המזרח, שעל פי הנתונים שהוצגו לאדמו"רים ולרבנים על ידי "עסקני הגיוס", אינם עומדים בפיתויים ומתגייסים בעל כורחם ל"צבא השמד".

הנאום של הרב יהודה רבי (מתוך השידור החי)

הרב רבי הוצג כ"ראש ישיבת נחלת משה הספרדית", ובמהלך נאומו הציג את הבעיות הרבות הקיימות בנושא הגיוס - לטענתו - כמו כן הוא הזכיר מספר שמות של תלמידי ישיבה שנאלצו להתגייס בשל אותם פיתויים.

בין היתר הציג הרב רבי את שמותיהם של התלמידים הבאים: בן ציון שלמה, אברהם ישעיה, מאיר אסולין, רחמים מועלם מדימונה ורפאל אמינוב שיתום מאב.

אלא שמתברר כי אין בחורים בשמות האלה שהסתבכו עם הצבא, לא בישיבת "נחלת משה" בה הוא משמש כ"משגיח קטן" ולא בישיבות אחרות. זאת ועוד התברר כי חלק מהשמות שהוזכרו אף אינם קיימים במרשם האוכלוסין של מדינת ישראל.

הרב יהודה רבי בהפגנה (באדיבות המצלם)

ל"כיכר השבת" נודע כי המקרה הזה עורר את חמתו של ראש הישיבה הגאון רבי יעקב בן נאים ששיגר אמש מסר חריף אל האדמו"ר מהרי"י מסאטמר בו הוא מבהיר כי הרב רבי הציג נתונים שגויים וכי אין תלמידים מהישיבה שהתגייסו לצבא והוא מוחה על כך שאחד מבני הצוות החינוכי השתמש בשמה של הישיבה ואמר דברים שקריים על תלמידיה.

המסר הועבר באופן רשמי וברור ובחסידות סאטמר שוקלים את צעדיהם כיצד להתמודד עם העובדה שאחד הרבנים בעצרת המחאה הביא "פייק ניוז" מארץ הקודש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר