המשבר בהדסה

הורים לילדים חולים: "גב' שרה, כפסיכולוגית ילדים - תעזרי לנו"

בהדסה מתעקשים כי הרופאים החדשים ב'המטו-אונקולוגית' מתפקדים מעולה, גם רופאי תל השומר בדעה דומה - אך ההורים לילדים חולי הסרטן לא משתכנעים ופונים לרעיית ראש הממשלה (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ההורים מול המנכ"ל (צילום: Hadas Parush/Flash90)

במכתב ששיגרו הבוקר (שלישי) לרופאים המתפטרים בהדסה, עמיתיהם הרופאים מבית החולים שיבא שבתל השומר - משם גויסו רפאים הממלאים את מקומם כעת בהדסה, הם קוראים להם למחול על כבודם ולשוב לבית החולים.

"על פי מה שאנחנו שומעים מליצמן ורוטשטיין עדיין לא מאוחר להפסיק את המאבק המכוער והמיותר הזה. אתם עדיין יכולים להשתלב במחלקה", כותבים הרופאים. "ברור לכם שהרופאים המגיעים מתל השומר לטפל בילדי הדסה מכירים היטב את הפרוטוקולים בלוקמיה, גידולי מוח, סרקומות וכל השאר. המאמץ להשחירם אינו משרת את מטרתכם. עליכם להרגיע את המטופלים והאחיות ולא להסית אותם בטענות שקריות".

והם מסיימים את פנייתם במכתב שנחשף ב-ynet: "עליכם להכיר בעובדה שמאבקכם לעזוב את הדסה ולעבור עם בית החולים לשערי צדק כשל. לא מאוחר להחזיר את הגלגל אחורנית".

במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום בבית החולים הדסה, הגיב לראשונה צוות המחלקה ההמטו-אונקולוגית החדשה בבית החולים על הטענות לחוסר המקצועיות שלו ולהטלת דופי במקצועיותם.

מסיבת העיתונאים (צילום: Hadas Parush/Flash90)

למרות טענות ההורים על חוסר המקצועיות של הצוות החדש שהגיע למחלקה, דחה הבוקר בג"ץ את העתירה שהוגשה לצו ביניים, לאסור על הדסה להביא רופאים משיבא. הבקשה הוגשה על ידי הורי המחלקה לאחר שלטענתם הצוות המקצועי שנרתם לסייע למחלקה החדשה אינו מקצועי ופוגע ברצף הטיפולי של הילדים.

ד"ר גל גולדשטיין מנהל המחלקה החדשה אמר: "הטיפולים ניתנים בצורה מקצועית כפי שמקובל בכל מחלקה אחרת בארץ ובעולם כפי שניתנו בהדסה וכפי שניתנו בתל השומר. הצוות הסיעודי כאן מאוד מיוחד ומסור. לא יודע מה גרם להם לומר שאנחנו לא מקצועי אני מנייח שזה בגלל השינוי במעבר מרופאים שהכירו במשך שנים לרופאים חדשים".

דברים ברוח זו אמרו במסיבת העיתונאים גם פרופ' עמוס תורן, פרופ' איתן כרם וכמובן המנכ"ל פרופ' זאב רוטשטיין שאמר בסגנונו: "אם מישהו חלילה ממשפחתי היה צריך לקבל טיפול הייתי שולח אותו לכל טיפול במחלקה הזו. יש פה את הכוח הטוב ביותר בארץ לטיפול, לא התפשרנו על אף אחד. יש לנו תוכנית מסוגרת ומאורגנת גם לעתיד".

המנכ"ל רוטשטיין, היום (צילום: Hadas Parush/Flash90)

"על פי מה שאנחנו שומעים מליצמן ורוטשטיין עדיין לא מאוחר להפסיק את המאבק המכוער והמיותר הזה. אתם עדיין יכולים להשתלב במחלקה", כותבים הרופאים בשיבא. "ברור לכם שהרופאים המגיעים מתל השומר לטפל בילדי הדסה מכירים היטב את הפרוטוקולים בלוקמיה, גידולי מוח, סרקומות וכל השאר. המאמץ להשחירם אינו משרת את מטרתכם. עליכם להרגיע את המטופלים והאחיות ולא להסית אותם בטענות שקריות".

בתגובה לדברי רוטשטיין, פנו הורי הילדים החולים לכתובת לא צפויה: "אנחנו קוראים לרעיית ראש הממשלה, פסיכולוגית הילדים, הגב' שרה נתניהו, להפעיל את השפעתה כדי להפסיק את ההתעללות הממשלתית במאות ילדים ירושלמים חולי סרטן ובני משפחותיהם. דברי רוטשטיין והצטדקות הרופאים החדשים שהובאו להדסה היו פתאטיים".

יצויין, כי גם הח"כים יהודה גליק (ליכוד) ואיילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני) פנו ברוח דומה במכתב לרעיית ראש הממשלה: "אין אנו רואים מוצא אחר מלבד ניסיון התערבות מצידך על מנת להביא לסיום המשבר. הילדים בגן סאקר, לא יכולים להיות 'שקופים' במערכת הבריאות ואין זה מתקבל על הדעת שהדבר לא יבוא על פתרונו ובאופן מיידי", הם כתבו לה בין היתר.

הדברים הקשים של האחיות בפגישה הסגורה עם המנכ"ל (מתוך חדשות 2)

כזכור, בהקלטות שפורסמו בתחילת השבוע בחדשות 2 נשמעות האחיות טוענות בפני רוטשטיין כי הרופאים שנמצאים במחלקה לא יודעים לתת את הטיפול הנכון. "הרופאים שנמצאים כאן לא יודעים לטפל בילדים שנמצאים כאן. זה שרופא לא יודע פרוטוקול, של מחלה מסוימת, זו בעיה. הילד נמצא בסכנה", הטיחה אחת האחיות. אחרת התלוננה: "השבוע התקבלה ילדה עם גידול במוח, כשאין פה מומחה לגידולי מוח. איך קורה דבר כזה? ואיך אני בתור בן אדם שעד לפני שבוע חשבתי שאני בן אדם טוב, יכולה להסתכל לילדה הזו בעיניים, ולהגיד לה - את תישארי פה. את מקבלת את הטיפול הטוב ביותר. איך?".

חברתן למחלקה תיארה: "כמה פעמים פוספסו אצלנו בדיקות מעבדה. ילדה כמעט הלכה הביתה עם מגנזיום גבוה וגלוקוז גבוה, וזה נמנע בגלל שאנחנו בדקנו", ואחות נוספת אמרה: "אני רועדת כשאני נותנת כימותרפיה, אני רועדת שהרופאה מתבלבלת במדבקות כי היא לא יודעת את השמות של הילדים, איך היא יכולה לדעת? היום היא פה, מחר בא רופא אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר