דמיון פרוע

תרגיל חירום לאומי: תרחיש רעידת האדמה בדימונה - ביזה המונית • צפו

שלל תרחישים אפשריים, יותר ופחות, תורגלו היום ברחבי הארץ. מקריסה של המיון בסורוקה ועד ביזה המונית של חנויות בעיר דימונה. גם הכנסת נטלה חלק בתרגיל. צפו (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התרגיל בכנסת (צילום: גיל יוחנן, ynet. תמונה ראשית: שמיר אלבז, ynet)

באזור הדרום נערכו הבוקר (שלישי) תרגילים רחבי היקף לאפשרות של רעידת אדמה עוצמתית, עם שלל תרחישים אפשריים. בדרום נערך התרגיל במתווה של קריסת מלונות ובתים, פינוי רצועות חוף, במסגרתו החלו כביכול המונים לבזוז חנויות מזון מקומיות כתוצאה מרעידת האדמה שאירעה בעיר.

כמו כן, נכללו תרחישים שכללו רעידת משנה שגרמה לנזק לתשתיות ולמבנים בעיר ושל קרון משא של חלור שהתהפך על פסי הרכבת הסמוכים לדימונה והוביל ל'אירוע חומרים מסוכנים'.

בבאר שבע דיבר התרגיל על רעידת אדמה קשה, בים המלח - על מלונות שנפגעו כתוצאה ממנה ובערד - על אלפי בתים שקרסו. באשקלון ובאשדוד דימו התרגילים מצב של חשש לצונמי שהוביל לפינוי של כל אזור רצועת החוף.

כמו כן, בכל רחבי מחוז דרום דובר על תרחיש של קריסת תשתיות המים והחשמל, ביוב שהחל לזרום ברחובות וגרם לחסימת צירי התנועה. לפי התרחיש, עשרות נהרגו, מאות נפצעו ואלפים איבדו את בתיהם. במשטרה תרגלו גם תרחיש הריסה של בתי חולים, כשחדר המיון בבית החולים סורוקה בעיר קרס כולו.

(צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)

גם ב-2,300 מוסדות חינוך ברחבי הארץ התקיים הבוקר תרגיל התגוננות ארצי בעת רעידת אדמה. התלמידים וצוותי ההוראה תרגלו יציאה מהירה בנתיבי מילוט לשטח הפתוח והבטוח.

בשנה האחרונה, כחלק מהיערכות מערכת החינוך לרעידת אדמה, הותקנו במוסדות חינוך שנבנו לפני 1980 מערכות התראה לרעידות אדמה, ועוד כ-600 מערכות - בתקציב כולל של 12 מיליון שקל - יותקנו בשנה הקרובה.

מדובר במערכת המזהה תנודות קרקע שמקורן בהתרחשות רעידת אדמה ומפעילה אות קולי על ידי אות חזותי או באמצעות חיבור למערכת הכריזה של המוסד החינוכי. כמו כן, חוזקו 59 מבנים של מוסדות חינוך וכ-200 מוסדות נוספים נמצאים בתהליכי עבודה לקראת חיזוק.

(צילום: שמיר אלבז, ynet)

לפי משרד החינוך, בשנת הלימודים הבאה תלמידים רבים ברחבי הארץ יעברו הדרכה בנושא חילוץ קל בעת רעידת אדמה. ההדרכה תתפרס על פני 10 שעות ותבוצע בשטח בית הספר על ידי ספק מטעם משרד הביטחון בתיאום עם משרד החינוך, במטרה להקנות לתלמידים מיומנויות בסיסיות להצלת חיים בעת הרעידה.

עם קבלת ההודעה על תחילת התרגיל, יצאו תלמידי החינוך הממלכתי, שהיו בהפסקה באותו זמן, אל מגרש הספורט שבלב בית הספר. תלמידי כיתה ה' שימשו כסדרנים, אלונקאים ואף כאנשי כיבוי. לאחר שהם יצאו, נערכו סריקות במסדרונות בכדי לוודא כי איש לא נותר במקום והתקיימו בדיקות נוכחות במגרש.

גם בכנסת נערך תרגול של חילוץ לכודים באומגות, חבלים וסולמות. במסגרת תרחיש של רעידת אדמה פינו אנשי משמר הכנסת קהלים מתוך המשכן אל מגרש הכדורסל הסמוך ואל החניון המערבי, ונפרסו ברחבי המקום תחנה לטיפול בפצועים כתוצאה מהרס במבנה ותחנות איסוף מפונים בריאים.

(צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)

יצויין, כי זו הפעם הראשונה שבה תורגל פינוי נפגעים על ידי מסוק מד"א ממנחת גן הוורדים הסמוך לכנסת. בהמשך, קיים צוות החילוץ של המשמר תרגיל לחילוץ פצועים מתוך ההריסות באזור מרכז האנרגיה שבחלקו המזרחי של המשכן.

ומדמיון למציאות: במהלך תרגיל רעידת האדמה באשקלון, קשישה כבת 80 נפצעה באורח קשה לאחר שנפלה במדרגות. צוות מד"א פינה אותה לבית החולים ברזילי בעיר, כשהיא סובלת מפציעה קשה מאוד בגפיים.

(צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)
(צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)
(צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)
(צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר