"אינו ראוי לתפקידו"

הגר"ש כהן נגד הרב דוויק: "פער את פיו נגד קודשי ישראל"

חשיפת "כיכר השבת" ממשיכה לעורר סערה: לאחר הראשל"צ, גם נשיא המועצת תוקף את הרב יוסף דוויק בעקבות דבריו שחוללו סערה, וקובע כי "אינו ראוי לשמש בתפקידו עד שיעשה תשובה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
חכם שלום לצד הרב דוויק (צילום: פלאש 90, ו-CC BY-SA 3.0 / Wikiweck - Own work)

פרסום ראשון: לאחר חשיפת "כיכר השבת" על הסערה בלונדון בעקבות דבריו של הרב יוסף דוויק - רבה החדש של הקהילה הוותיקה 'שער השמים' הנשוי לנכדת מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל - בנוגע ל"אנשי התועבה", יוצא נשיא מועצת חכמי התורה וראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן נגד הרב דוויק, ואומר כי "אינו ראוי לכהן בתפקידו ואין לאפשר לו להמשיך ולדבר בפני ציבור". למכתב הצטרף גם חבר מועצת החכמים הגאון רבי שמעון בעדני.

כזכור, כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת", שיעור בן שעה וחצי שנשא הרב דוויק לקהילה, הוקדש לנושא זה, ודבריו גררו ביקורת רבה על עצם העלאת הנושא ועל התוכן החריג המנוגד להלכה. רבני לונדון, בהם הגאון רבי אהרון בסוס משכונת גולדס גרין, תקפו אותו בחריפות על דבריו ואמרו כי הוא "מעוות את התורה" וכי דבריו פסולים.

במכתב ששיגר הגר"ש כהן לקהילות בניו יורק ובניו ג'רסי והגיע לידי "כיכר השבת", הוא תוקף בחריפות את הרב דוייק: "הצטערתי לשמוע אודות דברים קשים וסילופי התורה הקד' שיצאו מפיו של אותו רב מלונדון שפער את פיו כנגד קודשי ישראל בדברי אפיקורסות גמורה אשר תצלנה אוזניים משמוע".

"על כן" מוסיף הרב וקובע: "הנני לגלות דעת תורה כי הדבר ברור הוא שאינו ראוי לכהן בתפקידו ואין לאפשר לו להמשיך ולדבר בפני ציבור עד אשר יעשה תשובה, ושב ורפא לו".

מכתב הגר"ש כהן הנחשף לראשונה ב"כיכר השבת"

בסיום מכתבו מברך נשיא המועצת: "והנני לברככם בברכת כהן, שתזכו להמשיך ולעמוד על המשמר בקהילות הקודש באמריקה, מתוך בריות גופא ונהורא מעליא, בהרבצת התורה ובהעמדת הדת על תילה בביצור וחיזוק חומות הדת בדרך המסורה לנו מדור דור, וה' הטוב יכפר בעד עמו ישראל אכי"ר".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", גם הראשון לציון ונשיא בית הדין הגאון רבי יצחק יוסף תקף את הרב דוויק ושיגר מכתב בנושא: "נשתוממתי ותרגז על דברי הבל ואפיקורסות שנאמרו כלפי יסודות אמונתנו בתורתנו,ישתקע הדבר ולא ייאמר". הרב חיזק את בני הקהילה וכתב: "לעמוד בפרץ ולמנוע שמיעת דיבורים כאלה שהם נגד תורתנו הקדושה".

"אוי לדור שכך עלתה בימיו" מוסיף הרב הראשי: "לדבר דברי קרירות בזלזול על תורתנו הקדושה. בענייני שכר ועונש".

חשיפת "כיכר השבת"

כזכור, עם פרסום הכתבה הראשונה מסר הרב דוויק בתגובה כי "לדעתי אין מנהיגות מהציבור החרדי בנושא ואנו מפסידים את הנוער (לא רק מי שנאבק עם זה באופן אישי) שאם יש בפניהם לבחור בין לכלול אנשים שונים בתוך הציבור לבין הלכה ויראת שמים, אלפים יבחרו לכלול. וזו בעיה גדולה שלדעתי אסור לרבנים להתעלם ממנה".

לדבריו: "לדאבוני עמיתי לתורה ייחסו רעיונות לדבריי שלא נאמנים למה שהתכוונתי. אני דואג על הדור הצעיר שעוזבים תורתנו מחוסר מנהיגות והדרכה".

"אין צריך לומר שאסור לנו לזוז מההלכה הקדושה. אבל אנו חייבים להתייחס לציבור הנבוך בעניין", הוסיף הרב דוויק, ומדגיש כי "לא הבהרתי שאיני חוזר בי מהדברים, אני קבלתי והסכמתי שדבריי לא היו ראויים למסור לציבור הרחב, ושיש יותר לחוש ולהיזהר בדבריי, וקבלתי ועשיתי כדעת וכבקשת הדיינים מנהיגי הקהילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר