בדרך ליוון

כשנתניהו פגש את הטייסת החרדית הראשונה • צפו

ראש הממשלה ורעייתו טסו ליוון, ובכניסה למטוס, שוחחו עם הטייסת החרדית הראשונה, נחמה שפיגל נובק. נתניהו התעניין מה היא עושה עם הילדים בעת הטיסות • צפו (בארץ)

(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא בצהריים לסלוניקי, יוון, למפגש ממשלות שלישי עם יוון (G2G) ולמפגש פסגה אזורי (טרילטראלי) שלישי של מנהיגי ישראל-יוון-קפריסין.

נתניהו הגיע לשדה התעופה כשהוא מלווה ברעייתו שרה ולאחר הצהרה שנשא, אמר לעיתונאים: "אנחנו הולכים עכשיו לפגוש את הטייסת החרדית הראשונה. אתם מוזמנים להצטרף. הראשונה, אבל לא האחרונה".

ראש הממשלה ורעייתו עלו למטוס והטייסת החרדית הראשונה, נחמה שפיגל נובק, יצאה וקיבלה את פניהם תוך שהיא לוחצת את ידיה של שרה נתניהו.

ראש הממשלה שאל אותה: "את נחמה?", לאחר שהשיבה, שאל נתניהו: "מה את עושה עם ארבעת הילדים שלך כשאת מטיסה את המטוס?".

נחמה השיבה: "יש להם אבא...". נתניהו בחיוך: "שאבא יעבוד קצת".

ראש הממשלה ורעייתו והטייסת החרדית (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

בטרם עלה למטוס, אמר ראש הממשלה כי "כחלק מהמאמצים שלנו שנושאים פרי לפריחה מדינית והידוק הקשרים בין ישראל ומדינות רבות בעולם אני יוצא עכשיו לפסגה השנתית שייסדנו בין ישראל, יוון וקפריסין. השנה הפסגה הזו תתמקד בחדשנות והיא תמיד עוסקת בענייני אנרגיה, שיתוף פעולה ביטחוני ואסטרטגי, כלכלה ותיירות. השנה הפסגה הזאת תתקיים בסלוניקי ויש לכך סיבה. אנחנו עומדים להסיר את הלוט ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס ואנוכי, יחד עם נציג של ממשלת גרמניה לפתיחתו או לתחילת בנייתו של מוזיאון לזכר יהודי יוון וסלוניקי. ממשלת גרמניה תורמת תרומה נכבדה כדי להקים את הפרויקט הזה.

"אני ביקשתי מאחד ממדליקי משואות הזיכרון ביום השואה, משה העליון, יליד סלוניקי להצטרף אליי. הוא מאוד התרגש, גם אני התרגשתי. הוא פשוט חש לא טוב ולכן ביקשתי מבתו רחל ומבנו אליהו להצטרף אלינו ולייצג אותו ברגע הזה. רעייתי ואני שולחים לו איחולי החלמה, הוא יהודי יקר, רפואה שלמה. אני בטוח שהאירוע שאנחנו נחנוך בסלוניקי יחמם את לבו.

"אנחנו גם ביום הזה יכולים לבשר שתי בשורות טובות. אחת משווייץ והשנייה מהולנד. אני מברך את הפרלמנט השווייצרי שהחליט לחייב את ממשלת שווייץ לא לממן עמותות שמטפחות שנאה, גזענות, אנטישמיות, הסתה. ושנית, אני מברך גם את ממשלת הולנד ואת מארק רוטה, ידידי, ראש הממשלה, על החלטה שהם קיבלו להפסיק את המימון לעמותת הטרור הפלסטינית שמאדירה את זכרה של דלאל מוגרבי ולבחון את המימון של הולנד לעמותות אחרות. אני חושב שגם כאן רואים שהמאמץ שלנו נושא פרי, ויש לנו עוד לאן לשאוף - הולנד, שווייצריה, דנמרק ונורווגיה ואני בטוח שיצטרפו לכך עוד מדינות נוספות".

אל ראש הממשלה הצטרפו השרים יובל שטייניץ, אופיר אקוניס, ואלי כהן למפגש עם ממשלת יוון (G2G) ולחתימה על הסכמים.

ראש הממשלה יקיים פגישה עם ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס ופגישה נוספת עם נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס. כמו כן, תתקיים פגישה של שלושת המנהיגים ותפורסם הצהרה משותפת שתכלול את שיתופי הפעולה בין המדינות בתחומי האנרגיה, תקשוב, הגנת סביבה, חדשנות ושת"פ מחקרי - מדעי.

בנוסף יתקיים מפגש טרילטראלי ישראל-יוון-קפריסין בהשתתפות ראשי המדינות, השרים והמשלחות. הפגישה המשולשת תתמקד ב"צמיחה כלכלית דרך חדשנות ויזמות".

מטרת ההתייעצויות הבין-ממשלתיות והפגישה המשולשת היא המשך חיזוק שיתוף הפעולה האסטרטגי המתפתח בין יוון לישראל ולקפריסין ודיונים בנושאים איזוריים ואסטרטגיים.

במסגרת הביקור יתקיים גם טקס הסרת לוט לציון הקמת מוזיאון השואה בסלוניקי וכן טקס הקראת איגרת תודה למדינת ישראל ע"י ראש ממשלת יוון מפרנסי האי קפלוניה על סיוע חיל הים הישראלי לתושבי האי בעת רעידת האדמה שפקדה אותם בשנת 1953. ספינות חיל הים הישראלי היו הראשונות להגיע לאי ולסייע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר