יוזיל מחירים?

בוטלו הסדרי הבלעדיות של סופר-פארם

הסוף להסדרי הבלעדיות של רשת "סופר-פארם" בתוך קניונים. שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: "מדובר בצעד חשוב שמטרתו הגברת התחרות, והורדת יוקר המחייה" (כלכלה בארץ)

(צילום: משה שי, פלאש 90)

בהמשך לרפורמה במוצרי הטואלטיקה שהוצגה בשבוע שעבר ע"י שר הכלכלה אלי כהן, שמטרתה הורדת יוקר המחייה והגברת התחרות, הודיעה היום (רביעי) הממונה על הגבלים העסקיים שהגיעה להסכמה על ביטול הבלעדיות של רשת סופר- פארם בקניונים ובמרכזיים המסחריים. מהלך זה יקל על כניסת מתחרים ויעודד את התחרות בין רשתות הפארם לבתי המרקחת.

על פי הצו המוסכם, תבטל סופר-פארם, תוך לכל היותר ששה חודשים, את הסדרי הבלעדיות בלמעלה מ-120 מסניפיה של הרשת, ובמרוצת 4 השנים הקרובות בעוד כ-40 סניפים נוספים.

בנוסף, הסדרי הבלעדיות של סופר-פארם מכאן ואילך יוגבלו לתקופה של עד שלוש שנים מיום פתיחת הסניף, הן לגבי סניפים קיימים והן לגבי סניפים חדשים. לאור זאת, בתוך חצי שנה מיום מתן התוקף לצו המוסכם על ידי בית הדין להגבלים עסקיים, הרוב הגדול של סניפי הרשת לא ייהנה יותר מהסדרי בלעדיות.

משרד הכלכלה והתעשייה פועל בשנים האחרונות לטובת הפחתת יוקר המחייה במשק. במסגרת זו, יצא המשרד בראשותו של שר הכלכלה אלי כהן ברפורמה רחבה וכוללת להורדת יוקר המחיה, כשהתחום הראשון הוא מוצרי הטואלטיקה, הנמכרים בעיקר כאמור ברשתות הפארם.

"משרד הכלכלה מתכוון לפעול לבחינת ענפים נוספים מעבר לטואלטיקה במטרה להפחית את יוקר המחייה וישתמש בכלים העומדים לרשותו, לרבות הגבלת כוחם של היבואנים הגדולים, הצגת פערי מחירים, קידום הקלות בתקנות יבוא תמרוקים, קידום צרכנות נבונה וכאמור בהחלטה האחרונה בחינת הסדרי בלעדיות בקניונים", נמסר בהודעת המשרד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר