לא פיתויים, לא ציידים

תלמיד 'נחלת משה' מעיד: נזרקתי מהישיבה ולכן התגייסתי

ר., תלמיד ישיבת "נחלת משה", שהוזכר כמי שהתגייס בגלל "הציידים", מספר כי נזרק מהישיבה ע"י הרב יהודה רבי בגלל טלפון - זאת למרות תחנוניו כי הדבר יוביל להתגייסותו לצבא ע"י הוריו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חייל - אילוסטרציה והרב יהודה רבי (צילום: פלאש 90, באדיבות המצלם)

הסערה סביב נאומו של הרב יהודה רבי מישיבת "נחלת משה" שדיבר בהפגנת הגיוס של חסידות סאטמר וחוגי הקנאים על תלמידי הישיבה שהתגייסו לצה"ל לאחר שפותו על-ידי הציידים נמשכת.

אמש (שלישי) פורסם ב"כיכר השבת" כי השמות שהציג הרב רבי בנאומו היו בדויים ולפיכך מדובר היה ב"פייק ניוז" משום שחלק מהשמות כלל אינם רשומים אף במרשם האוכלוסין. הדבר גרם לסערה גם בחסידות סאטמר לאחר שראש הישיבה הגאון רבי יעקב בן נאים שיגר מכתב לאדמו"ר על העובדות השגויות.

במכתבו, הבהיר הרב בן נאים כי "ב"ה כל תלמידיו לומדים ומתעלים, כולם בני עליה, ואף אחד ךא יצא לצבא בעקבות גייסים או פיתויים בלשכת הגיוס, והכל בדוי מן הלב".

בשעות הערב פרסם "כיכר השבת" כי אכן יש מספר בחורים שהתגייסו לצבא מבוגרי הישיבה אולם מבדיקה מעמיקה עולה כי בניגוד לטענות של הרב רבי הללו עשו זאת על דעת עצמם ולא כפי שטען בנאומו שעשו זאת בשל פיתויי הציידים והגייסים.

יתירה מכך, בהקלטה של שיחה עם אחד הבחורים שהתגייסו ושנחשפת עתה ב"כיכר השבת "עולה כי הוא עצמו טוען כי התגייס לצבא רק בשל העובדה שנזרק מהישיבה על ידי הרב רבי.

המצגת: ההפגנה, השמות הבדויים והמכתב החריף

מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי הבחורים לא התגייסו לצבא בגלל פיתויים או בגלל בעיות בלשכת הגיוס וממילא הדבר תואם את מה שכתב ראש הישיבה לאדמו"ר במכתבו.

אחד הבחורים ר.צ. ששמו פורסם אמש כי התגייס לצבא בשל עבודת הציידים מספר כי המשגיח קטן שנאם בעצרת, הרב יהודה רבי, זרק אותו לאחר שהיה לו טלפון עם הודעות, התלמיד התחנן על נפשו ואמר שהוריו יקחו אותו לצבא אם לא יהיה בישיבה אך הרב לא נענה לתחנוניו.

"כיכר השבת" חושף את התמליל המלא:

ר.: "הייתי בישיבת נחלת משה, היה לנו מק"ק (משגיח קטן) קצת קשה, הוא היה סוגר את הבחורים קצת, הרב רבי, יום אחד הוא תפס אותי עם מכשיר לא כשר, אבל לא היה בו כלום, לא אינטרנט לא כלום רק שיחות נכנסות היה בו. הוא אמר לי שמע ... נסיים את זה, תלך מהישיבה".

מה זה לא כשר, רק שיחות נכנסות?

ר.: "אפילו לא היה לי שם קו, היה לי רק שיחות נכנסות, לא הייתי יכול לשלוח הודעות רק מקבל הודעות ולא היה לי בו אינטרנט. ממש טלפון בלי כלום, אבל לא משנה הטלפון, אמרתי לו אני מוכן לסגור הכל, קח את הטלפון תשבור אותו, אני מוכן להישאר בישיבה כדי שלא יגייסו אותי, אם אני יוצא מהישיבה אני בסוף מתגייס. אז אמרתי לו: תעשה איתי חסד תשאיר אותי בישיבה שלא יגייסו אותי. הוא לא הסכים, ואז גייסו אותי.

"בזמן הזה שהייתי בישיבה אף אחד לא הגיע בכוח לגייס אותי, אף אחד לא בא אליי להוציא אותי מהישיבה בכוח. לא באו לגייס אותי בכוח. אני הלכתי מעצמי, המשפחה שלי רצו, שאם אני לא בישיבה שאני אתגייס, זה הכל, אין אנשים שמגייסים בכוח".

ולמה הוא לא הסכים להשאיר אותך בישיבה?

ר.: "אני לא יודע מה הסיפור שלו, אבל שידע שזה על הראש שלו אם אני בצבא זה על הראש שלו, הוא היה צריך להשאיר אותי בישיבה, אם הוא היה משאיר אותי בישיבה, לא הייתי היום בצבא.

"הוא החליט שבכל מצב אני לא יחזור לישיבה, אז אמרתי לו הרב, קרה מה שקרה, אני מוכן לפתוח דף חדש, אל תעיף אותי מהישיבה, אני סתם יתגייס לצבא, אל תעשה לי את זה, תשאיר אותי בישיבה, ככה לא יהיה פתח להורים שלי לגייס אותי, הוא לא הסכים לזה, הוא אמר לי: אתה לא נשאר בישיבה, אמרתי לו זה על הראש שלך. אני לא מבין למה בחורים אחרים תפסו אותם ושברו להם את הטלפון, ונשארו וסבבה, ואני, שאני אומר לך שיש לי מצב שאם אני לא נשאר בישיבה אני מתגייס, הוא לא הסכים לזה, ואז הלכתי ואחרי חצי שנה התגייסתי לחיל חרדים, וזה הכל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר