משבר מתקרב

יהדות התורה וש"ס יתכנסו לדון בחילולי השבת

נראה כי בסיעות החרדיות לא מסתפקים עוד במחאות מן השפה ולחוץ, ובישיבה משותפת שתיערך ביום שני הקרוב הם מתכוונים לצאת עם כיוון ברור כלפי ראש הממשלה (פוליטי)

ח"כ מנחם לייזר מוזס (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

ביום שני הקרוב, יתכנסו סיעות יהדות התורה וש"ס בכנסת לדיון דחוף ומשותף בו יועלה נושא חילולי השבת המתרבים לאחרונה על ידי גופים ממשלתיים ומשרדי ממשלה.

הזעם של החרדים, הוא מאחר וחילולי השבת של משרדי הממשלה הולכים ומתרבים, גם באופן ישיר על ידי משרד התחבורה ומשרד העבודה, וגופים הקשורים אליהם, כמו רכבת ישראל, מע"צ, חברות תחבורה ציבורית, ולאחר שהוברר כי כמעט בכל המקרים לא היתה כל דחיפות בכך, ורובן כללו עבודות תשתית ותחזוקה, שניתן היה לדחותן לימי החול.

חמורה עוד יותר העובדה שהאחראים לביצוע העבודות ייעדו מראש את ביצוען ליום השבת קודש, ואפילו לא ניסו לקבוע אותן לימי חול", הם מציינים.

נציגי הסיעות מציינים, כי בכל המקרים היו פניות מצד שרים וחברי כנסת למנוע את חילולי השבת קודש ולדחות את העבודות, אולם חרף הבקשות והאזהרות של נציגי הציבור החרדי – חילולי השבת בוצעו בריש גלי ובפרהסיה למגינת הלב ולמרבה הבושה והכאב.

"נציגי הציבור החרדי העמידו כבר את הנושא בראש סדר היום בפני ראש הממשלה והשרים הנוגעים בדבר, והזהירו להפסיק לאלתר את התופעה החמורה של ריבוי חילולי השבת", נאמר בהודעת יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס.

"הם הבהירו כי חילולי השבת עומדים בניגוד גמור לכל ההסכמים הקואליציוניים הקיימים, ובניגוד לכל ההתחיבויות שניתנו כבר בעת חתימת הסכם הסטטוס קוו בראשית שנות המדינה, ובעת הקמת הממשלה הנוכחית".

ביהדות התורה מדגישים: "לא נשלים עם הרס השבת בפרהסיה, קבל עם ועולם, ונעשה כל מה שניתן כדי למנוע את חילול יום השבת קודש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר