'קוקה קולה' תיאבק בממונה על ההגבלים העסקיים

החברה המרכזית למשקאות עתרה לבג"ץ נגד הממונה על ההגבלים העסקיים שהטילה עליה קנס של 62 מיליון שקלים על הפרה של המיזוג (חדשות, בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

החברה המרכזית למשקאות קלים המייצרת את משקה ה'קוקה קולה' המפורסם הגישה עתירה לבית המשפט העליון נגד הממונה על ההגבלים העסקיים, כך פורסם היום (רביעי) ב'דה מרקר'.

לפני כשישה חודשים הודיעה רשות ההגבלים העסקיים כי בכוונתה להטיל עיצומים על החברה המרכזית למשקאות בסך של 62 מיליון שקל, בשל מה שכונה "הניצול לרעה לכאורה של מעמדה של החברה כמונופול בשוק המשקאות הקלים והפרה לכאורה של התנאים למיזוג שהוטלו עליה במסגרת מיזוג החברות".

קוקה קולה טוענת בעתירה שהגישה, כי הממונה מונעת מנעה את הזכות להליך הוגן כראוי בפני הטענות שעלו נגדה. לטענת קוקה קולה עד היום כשלושה חודשים לאחר הטלת הקנס היא לא קבלה את הפירוט של המחדלים שנטען שביצעה, בקוקה קולה אומרים עוד כי הממונה מפנה אותה לעיון בפרוטוקול המונה עשרות אלפי עמודים ששם לכאורה מופעים הטענות. בפרוטוקול, עדויות שנגבו מלקוחות ומעובדי החברה ובהן העבירות המיוחסות לקוקה קולה.

החברה המרכזית דורשת מבג"ץ שיורה לממונה לקיים הליך שימוע הוגן ולמסור לה כתב טענות הוגן.

החקירה נגד החברה החלה בשנת 2012 ובמסגרתה נחקרו באזהרה 78 עובדים וכ-100 לקוחות ונתפסו מסמכים וחומר ממוחשב בהיקף גדול. עם תום החקירה הודיעה הרשות כי לא נמצאו ראיות להעמדה לדין אך בסמכותה לקבוע כי החברה הפרה את החוק וביכולתה להטיל עליה עיצומים כלכליים.

ארבעת התיקים נגד החברה הם: אנשי המכירות עשו שימוש בכלים כדי שהלקוחות יעבדו בלעדית עם החברה ויפסיקו לרכוש מוצרים של מתחרים. כמו כן, קוקה קולה פעלה להוציא משבעה עסקים מכשירי מזיגה של משקה ה'נסטי' שבבעלות אוסם.

בתיק אחר נטען כי, קוקה קולה לא הסכימה למכור מוצרים לעסקים המוכרים גם מוצרים מיבוא מקביל, ועסקים שירכשו מוצרים בבלעדיות מקוקה קולה יקבלו במתנה שלט לבית העסק.

מרשות ההגבלים נמסר בתגובה: "העתירה התקבלה היום, אולם ברשות טרם הספיקו לעיין בה".

מהחברה המרכזית לייצור משקאות קלים נמסר: "החברה מאשרת כי אכן הוגשה עתירה המבקשת כי בית המשפט העליון יקבע כללים שיאפשרו הליך הוגן במסגרת השימוע שעורכת הממונה על ההגבלים העסקיים לחברה. אין מקום להרחיב בנושא מול התקשורת בשעה שהעתירה מונחת בפני בית המשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר