הירי בוירג'יניה

צפו: רגעי הירי בחבר הקונגרס במגרש

עובר אורח צילם את אירוע הירי במגרש הבייסבול בוירג'יניה בו נפצע אנושות חבר הקונגרס הבכיר סטיב סקאליס. בסרטון נשמעים קולות הירי ונראה אדם שוכב באמצע המגרש (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: נח נייתן)

בארה"ב עדיין המומים מאירוע הירי אתמול (רביעי) בו ירה איש שמאל קיצוני בשם רוי הודג'קינסון בחבר הקונגרס הרפובליקני הבכיר, סטיב סקאליס. בית החולים "מדסטאר" בוושינגטון שבו מאושפז סקאליס מסר אמש כי הוא יצא מניתוח ומצבו מוגדר אנוש.

סקאליס, מצליף הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים (תפקיד דומה ליו"ר הקואליציה בישראל), היה אחד מבין חמישה אנשים שנפצעו בירי במגרש הבייסבול בעיר אלכסנדריה, וירג'יניה. משחק האימון נערך בשעת בוקר מוקדמת ערב לפני משחק הצדקה השנתי של הקונגרס.

"חבר בית הנבחרים סקאליס נפצע אנושות ונותר במצב אנוש. מטופל אחר נמצא במצב טוב", צייץ בית החולים בטוויטר שלו. בתקשורת האמריקאית פרסמו סרטון וידאו בו תיעד עובר אורח בשם נוח נייתאן את רגע הירי במגרש הבייסבול ושניתן לשמוע בו שיותר מ-25 כדורים נורו מרובהו של היורה.

בנקודה מסוימת בסרטון נראה אדם אחד שוכב במרכז המגרש. "אנחנו יודעים היכן הוא נמצא?", נשמע אומר נייתאן. "אני מניח שאנשים כבר צלצלו ל-911". הירי נמשך במשך כמה דקות עם כמה עצירות בין לבין. לקראת סיום הסרטון נשמעות יריות רצופות וצעקות של אנשים. לאחר מכן רואים כמה אנשים מתאספים סביב האדם ששוכב על הקרקע, ככל הנראה סקאליס.

נייתאן סיפר לעיתון "ניו יורק פוסט שהוא מתגורר בשכונה ושהוא היה בפארק כלבים שנמצא בסמוך למגרש הבייסבול כששמע את קולות הירי. הוא סיפר שהוא יותר זעם על האירוע מאשר פחד. לדבריו, הוא ידע שהמחוקקים הרפובליקנים מתאמנים במגרש משום שהם התכוננו למשחק שלהם ברוב הבקרים.

למרבה האירוניה, סקאליס בן ה-51 הוא מהמתנגדים הגדולים להטלת פיקוח על כלי נשק, מבחינת חשיבותו הוא הרפובליקני מספר 3 בבית הנבחרים אחרי היו"ר פול ראיין ומנהיג הרוב הרפובליקני מיץ' מקונל. הוא נבחר לראשונה ב-2008 ומייצג את מדינת לואיזיאנה.

"לפני שנכנס לניתוח, המצליף (סקאליס) היה במצב רוח טוב ושוחח עם אשתו בטלפון. הוא היה אסיר תודה על הפעולות של משטרת גבעת הקפיטול, המגיבים הראשונים ועמיתיו", נמסר בהודעת לשכתו של חבר בית הנבחרים הפצוע.

סקאליס נחשב בעל מערכת יחסים קרובה ביותר עם הנשיא טראמפ, והשניים עבדו ביחד על חוק הבריאות החדש של הרפובליקנים ועל רפורמה במסים. בגלל מעמדו הבכיר במפלגה הרפובליקנית הוא זכה לאבטחה צמודה, וכמה מחוקקים שנכחו באימון הבייסבול בעת הירי אמרו שהמצב היה יכול להיות גרוע יותר אלמלא האבטחה במקום.

העיתון "וושינגטון פוסט" דיווח אמש שהיורה בווירג'יניה הוא ג'יימס הודג'קינסון, בן 66, מהעיר בלוויל שבמדינת אילינוי. לפי הרישומים באתר מחוז סנט קלייר, מקום מגוריו של הודג'קינסון, בשנת 2006 הוא הואשם בתקיפה ובגרימת נזק לאופנוע. האישומים נגדו בוטלו. צ'רלס אוריר, מנהל מסעדה מסנט לואיס, סיפר ל"וושינגטון פוסט" שהוא הכיר את הודג'קינסון במהלך עבודתם בקמפיין הבחירות של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ברני סנדרס במדינת איווה. לדבריו, הודג'קינסון היה "אדם שקט" שלא הראה סימנים של אלימות כלפי אחרים.

היורה, רוי הודג'יקינסון

הודג'קינסון כתב ב-22 במרס בעמוד הפייסבוק שלו "טראמפ בוגד. טראמפ הרס את הדמוקרטיה שלנו. הגיע הזמן להרוס את טראמפ ושות'". תמונת הרקע של עמוד הפייסבוק שלו היא של הסנאטור הדמוקרטי סנדרס. סנדרס, שהפסיד בפריימריז הדמוקרטיים לקלינטון, הגיב לירי בווירג'יניה שבוצע על ידי מתנדב בקמפיין שלו ומסר שהוא "נגעל מהמעשה הנתעב הזה".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מסר הצהרה מיוחדת בעקבות אירוע הירי בווירג'יניה שבה אמר שהיורה נורה ומת מפצעיו ושיבח את פעולתם המהירה של כוחות הביטחון האמריקניים. "חיי רבים ניצלו בזכות פעולתם האמיצה של שוטרי גבעת הקפיטול", אמר טראמפ בדברים שנשא בחדר קבלת הפנים הדיפלומטי בבית הלבן. "כל מי שהיה במגרש הזה היה עובד ציבור. המשטרה האמיצה שלנו, עוזרי הקונגרס האמיצים שלנו, שעובדים ללא לאות מאחורי הקלעים במסירות אדירה, וחברי הקונגרס המסורים שלנו שמייצגים את העם שלנו. אולי יש בינינו מחלוקות, אבל ברגעים כאלה אנחנו צריכים לזכור שכל מי שמשרת בבירת המדינה שלנו נמצא כאן משום שמעל הכול הם אוהבים את המדינה שלנו", אמר טראמפ.

טראמפ סיפר שהוא שוחח בטלפון עם רעייתו של סקאליס, ג'ניפר, והציע עזרה לה ולמשפחתה. הוא גם אמר שסקאליס הוא חבר טוב שלו, לוחם ופטריוט. לדברי הנשיא האמריקני, הוא מתפלל למען משפחת סקאליס והעולם כולו מתפלל למענה. "השוטרים האמיצים שלנו בגבעת הקפיטול ביצעו עבודה מאתגרת במיומנות מדהימה", אמר טראמפ. "ההקרבה שלהם מאפשרת את קיום הדמוקרטיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר