החקירה משנה כיוון

מסתבך? "נבדוק אם הנשיא טראמפ שיבש הליכי חקירה"

על פי כלי תקשורת בארה"ב, התובע המיוחד שבודק את נושא הקשרים בין אנשי הקמפיין של טראמפ לרוסים בוחן את האפשרות שהנשיא טראמפ שיבש את הליכי החקירה (בעולם)

טראמפ וראש ה-FBI המודח קומי (צילום: שאטרסטוק)

האם גם טראמפ הסתבך בחקירת הקשרים עם רוסיה? לפי עיתון ה"וושינגטון פוסט", רוברט מולר, התובע המיוחד שחוקר את המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית, חקר גורמי מודיעין בשאלה אם הנשיא דונלד טראמפ שיבש הליכי חקירה בנושא הרוסי.

הנשיא האמריקני אמר לאורך כל הזמן כי קיבל הבטחה מראש ה-FBI לשעבר, ג'יימס קומי, כי הוא לא עומד באופן אישי תחת חקירה. לפי הדיווח ב"וושינגטון פוסט", ההחלטה על השינוי בכיוון החקירה התקבלה סמוך לפיטוריו של קומי וייתכן שגם היא קשורה לסיבת פיטוריו של ראש ה-FBI.

חמישה גורמים שונים המקורבים לחקירה אמרו כי בשבוע הקרוב ייפגשו נציגיו של מולר עם ראש מנהל המודיעין דניאל קואסט ועם ראש הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) ריצ'רד לדג'ט וסגנו. התרחבות החקירה נשמרה בסוד עד עתה ולא ברור כמה גורמים נחקרו בנושא.

מהסוכנות לביטחון לאומי (NSA) נמסר בתגובה לדיווח, כי הם "משתפים פעולה באופן מלא עם התובע המיוחד" וסירבו להוסיף מעבר. מנהל המודיעין וראש ה-NSA סירבו להגיב. הבית הלבן הפנה לקבלת תגובה מעורך דינו של טראמפ, מארק קסוביץ'. דוברו של עורך הדין מסר בתגובה: "דליפת המידע של ה-FBI בנוגע לנשיא היא שערורייתית, בלתי נסבלת ובלתי חוקית".

ראש ה-FBI לשעבר, ג'יימס קומי, אמר בשבוע שעבר כי הוא מאמין שפוטר מתפקידו כדי לפגוע בחקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית. "לדעתי פוטרתי בעקבות החקירה על רוסיה", הוא אמר בעדותו בפני ועדת המודיעין של הסנאט בנושא חקירת המעורבות הרוסית. "פוטרתי כדי להשפיע, או לנסות להשפיע, על הדרך שבה מתנהלת החקירה ברוסיה". הוא הוסיף כי אמר לטראמפ שכל זמן שהיה בתפקיד לא הייתה חקירה אישית נגדו.

כשנשאל קומי האם טראמפ חצה את הקו ושיבש חקירה הוא ענה כי מולר יהיה זה שבסופו של דבר ייקבע מה התשובה לשאלה הזו. כמו כן הוא ציין בעדותו כי טראמפ ביקש ממנו "להניח" לחקירת הקשרים של היועץ לביטחון לאומי לשעבר, מייקל פלין, עם גורמים רוסיים.

על פי גורמים המעורבים בחקירה, בדיקת האפשרות שטראמפ שיבש הליכים החלה ב-9 במאי, כמה ימים אחרי פיטורי ראש ה-FBI. הגורמים הוסיפו כי לפי הפעולות אותן נוקט מולר הוא רואה את האפשרות של שיבוש ההליכים כיותר מרק "שמועות".

גורמים המעורבים בחקירה הוסיפו כי החוקרים צפויים לעבור על כל ההתייחסויות של טראמפ, בפומבי ובשיחות פרטיות, לפיטורי ראש ה-FBI וחששותיו בנוגע לחקירת המעורבות הרוסית וחקירות נוספות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר