אנטישמיות רגילה

ועדה באו"ם: ישראל מענה ילדים פלסטיניים

ועדת האו"ם החברתית-כלכלית של מדינות מערב אסיה פרסמה דוח חדש בו טענה כי ישראל מתעללת ומענה ילדים פלסטיניים, מפעילה כוח מופרז ומוציאה להורג (פוליטי מדיני)

עצרת האו"ם (צילום: סיה פאק, האו"ם)

כמיטב המסורת: ועדת האו"ם החברתית-כלכלית של מדינות מערב אסיה (ESCWA), פרסמה הלילה דו"ח חדש ועוין במיוחד נגד ישראל זאת בהמשך לדו"ח שפרסמה לפני מספר חודשים המאשים את ישראל באפרטהייד.

בדו"ח נכתב כי "צה"ל וכוחות הביטחון הישראליים ממשיכים להפעיל כוח מופרז ולא פרופורציונלי נגד הפלסטינים ובכך מובילים בחלק מהמקרים להרג ללא משפט ולהוצאות להורג". בנוסף נכתב כי בתקופה שבין 1 באפריל 2016 ל-31 במרס 2017 כוחות הביטחון הישראליים הרגו 63 פלסטינים, בהם 19 ילדים, ופצעו 2,276 נוספים, בהם 562 ילדים.

עוד נכתב בדו"ח האנטי-ישראלי כי ועדת האו"ם נגד עינויים של האו"ם מודאגת מ"דרכי הפעולה של ישראל כלפי הפלסטינים", ומאשימה את כוחות הביטחון הישראליים ב"עינויים של ילדים פלסטינים, בידוד של עצירים ללא זכות הגנה משפטית והתעללות בשובתי רעב". בין היתר נטען בדו"ח כי לא נפתחה אף חקירה פלילית על מקרי ההתעללות שצוינו, זאת למרות ללמעלה מ-1,000 תלונות שהוגשו מאז שנת 2001.

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, הודיע שיפעל לביטול הדו"ח. "זוהי עלילת דם נוספת נגד ישראל", תקף דנון. "כפי שהצלחנו להביא לביטולו של הדו"ח המופרך הקודם, כך ניאבק גם בדו"ח המעוות והשקרי הזה. לא ניתן להוציא את דיבתם של חיילי צה"ל".

כזכור, לפני כשלושה חודשים פרסמה אותה הוועדה (ESCWA) דו"ח שהאשים את ישראל בקיום משטר אפרטהייד. בעקבות פעילותו של השגריר דנון בשיתוף השגרירה האמריקנית ניקי היילי, הדו"ח בוטל והעומדת בראש הועדה, רימה ח'לף, התפטרה והדו"ח נמחק מאתר האינטרנט של האו"ם.

דנון נאלץ להתמודד בימים אלו עם עניין נוסף הקשור לאו"ם והוא השתתפותה של חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן שעל פי הדיווח הבוקר ב'ידיעות אחרונות' תשתתף ותנאם בכנס שייערך החודש באו"ם לציון 50 שנה לכיבוש הישראלי שאותו יזמו הפלסטינים. שגריר ישראל באו"ם דני דנון מנסה לסכל את הופעתה של סלימאן ואומר כי זו בושה וחרפה שחברת כנסת ישראלית תנאם נגד ישראל באו"ם ותבזה את מעמדה וכי מדובר בחציית כל הקווים האדומים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר